MOL-MKFE: 2 milliárdot tankolunk a költségvetésbe!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) mikro-, kis- és középvállalkozó tagjai legalább 2 milliárd forinttal javítják a költségvetés bevételét azzal, hogy az egyesület új szolgáltatásainak köszönhetően Magyarországon tankolnak. Erről, valamint a kereskedelmi gázolajár magyarországi bevezetésének lehetőségéről, s a tehergépjárművek budapesti behajtását segítő új szolgáltatásunkról tartottak sajtótájékoztatót kedden. (A képen Vereczkey Zoltán, az MKFE elnöke látható.)

Vereczkey Zoltán, az MKFE elnöke elmondta: a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) 2010-re vonatkozó statisztikai adatai alapján egyértelművé vált, hogy a szomszédos országokba csoportosultak át a nemzetközi fuvarozók és személyszállítók üzemanyag vásárlásai. Ennek ellensúlyozására a legnagyobb hazai fuvarozó vállalkozások – korábbi példaértékű felajánlásaikkal – 2010. hátralévő részében jelentősen növelni fogják magyarországi üzemanyag-vételezéseik arányát. A magyarországi fuvarozó és személyszállító mikro-, kis- és középvállalkozások érdekeit is képviselő MKFE a legnagyobb hazai üzemanyag forgalmazóval kötött együttműködés révén ösztönzi a hazai vásárlásokat tagjai körében.

Az MKFE a megváltozott piaci helyzetnek és gazdasági környezetnek megfelelően újratárgyalta a MOL Nyrt-vel 2008. áprilisában kötött keretmegállapodást. Az újragondolt rendszer az eddigi kedvező üzleti feltételek mellett (halasztott fizetés; havi csoportforgalomhoz kötött sávos engedmény-rendszer) az ún. törzskúti kedvezmény bevezetésével rugalmasan alkalmazkodik az üzleti környezet hirtelen változásaihoz, ezzel mindkét fél közös érdekeit szolgálva. A várakozások szerint a szeptember 1-jétől életbe lépő frissített megállapodás javítja a hazai olajvállalat helyzetét az európai töltőállomás hálózatok magyar fuvarozókért folytatott versenyében, egyúttal elősegíti a fuvarozók és személyszállítók tankolásainak Magyarországon tartását.

A közúti szakmacsoport képviselői azonban – az említett erőfeszítéseik mellett – megnyugtató megoldásnak a jövedéki adó visszatérítési lehetőség feltételeinek megteremtését és a rendelkezés mielőbbi bevezetését tartják más EU-tagállamok gyakorlatához hasonlóan.

Segítség a budapesti behajtáshoz – az MKFE új szolgáltatása

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára (a jobboldali képen) közölte: a Fővárosi Közgyűlés 2007 decemberében alkotta meg az úgynevezett „Behajtási rendeletét", mely a nehéz tehergépjárművek közlekedését korlátozza, illetve hozzájáruláshoz köti Budapest teljes közigazgatási területén.
Az MKFE folyamatosan a rendszer megreformálását, újra gondolását próbálja elérni. Amíg azonban erre nincs fogadókészség a jogalkotók részéről, addig is próbálja tagvállalkozásai számára elviselhetőbbé tenni azt. Ma az egyik legnagyobb problémát az elkészült hozzájárulásokhoz való hozzájutás jelenti, mivel ezek csak a Parking Kft. belvárosi ügyfélszolgálatán vehetők át.
Az MKFE a Parking Kft-vel együttműködésben olyan szolgáltatást indít tagjai számára, mellyel a dokumentumokat – egyeztetett módon – az M0 körgyűrű mentén található helyszínekre kiszállítja, így azokat a fuvarfeladatot végző gépkocsi vezetője – legfeljebb kis kitérő árán – a nap 24 órájában bármikor átveheti.

A kereskedelmi gázolaj árról

Vereczkey Zoltán kiemelte: "Mára a közvélemény számára is egyértelművé vált, hogy a gázolaj „túladóztatása" következtében ebben az évben a költségvetés jövedéki adó bevétele kevesebb lesz a tervezettnél. A nagyfuvarozók az árvízkárosultak javára tett felajánlásuknak megfelelően, az MKFE mikro-, kis- és középvállalkozó tagjai pedig az egyesület és a legnagyobb hazai üzemanyag forgalmazó közötti megállapodás révén növelik a hazai üzemanyag vásárlásukat. Jelenleg 35 ezer magyarországi székhelyű teherjármű és 3000 autóbusz vesz részt a nemzetközi forgalomban, s ezek tulajdonosainak döntő többsége idehaza (is) tankolna, ha sor kerülne a kereskedelmi gázolaj ár bevezetésére."
Az MKFE elnöke szerint, a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként jelentősen növekedne a tranzitáló járművek magyarországi üzemanyag vásárlása is. Évente több mint egy millió haszonjármű halad át Magyarországon, s jelenleg szinte elhanyagolható azok száma, amelyek nálunk vételeznek üzemanyagot.
Mindezek alapján az MKFE változatlanul képviseli azt az álláspontját, hogy a több EU-tagállam gyakorlatához hasonlóan a jövedéki adó visszatérítési lehetőségével a nemzetközi árufuvarozók és személyszállítók közül – beleértve a tranzitforgalmat – többen tankolnának Magyarországon, ami milliárdos nagyságrenddel javítaná a költségvetés bevételi oldalát.

Strbik László

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes