Mit ér az M0-s?

Sok közlekedési gondot megoldott, de nagyjából ugyanannyi újat is teremtett a Budapestet elkerülő csonka M0-s félgyűrű átadása.

Szeptemberben több mint 30 kilométerrel, 79 kilométeresre hoszszabbodott a főváros körüli M0-s körgyűrű. Építésének 1987-ben kezdődött történetében – ekkor fogtak hozzá az M5-ös sztrádát a 6-os úttal összekötő 15 kilométeres szakaszhoz – ennyit még sosem adtak át egyszerre a forgalomnak. Az új autóút nem csupán a forgalmat szabja át, hanem a települési térszerkezetet is. "A rendszerváltozás óta a főváros vonzáskörzetében gombamód szaporodnak a zöldmezős ipari-logisztikai parkok. Ezek súlyvonala az M0-s, ami egyre kevésbé klasszikus elkerülő út, hanem sokkal inkább új fejlődési tengely. Az új ipari parkok összterülete meghaladja a 900 hektárt, miközben Budapesten több ezer hektáron csak pusztuló, kihasználatlan rozsdamezőt találunk" – elemzi és részben bírálja a változásokat a budapesti teherforgalmi stratégia munkaanyagát készítő Főmterv Zrt.

 

A cikk részletei ->

- HVG -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes