Miért kivételez a kormány a vasúttal?

Elhibázott lépés lenne alárendelt helyzetbe hozni a Volán-társaságokat, vagy más közlekedési alrendszereket a vasúttal szemben, miközben a helyközi közlekedés 70 százalékát a Volán-cégek bonyolítják le – írta a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében.

Az érdekvédők rámutatnak: a vasúttársaságnak a kormány előnyt szavaz meg a más közlekedési alrendszerekkel szemben, miközben a helyközi közösségi közlekedés utasforgalmának közel 70 százalékát a Volán-cégek bonyolítják le. Ez a magas arány nem a Volánok erőszakos üzletpolitikájának, hanem sokkal inkább a "MÁV gyengeségének, lassúságának, rossz menetrendjének, szervezetlenségének és a döntési szintek kuszaságának tudható be" – áll a közleményben.

A MÁV elsődlegességét a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége is elismeri, de szerintük hibás közlekedéspolitika lenne mindenütt a vasutat előtérbe állítani. A MÁV elsősorban a távolsági útvonalakon és az elővárosi közlekedésben kaphat kedvezményezetti szerepet. Az érdekvédők szerint a távolsági közlekedésben is vannak olyan útvonalak – például a Zalaegerszeg, Nagykanizsa és a főváros közötti útszakasz – ahol az utasok buszon egy órával korábban érnek célba, mint a vonaton.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes