Miért ilyen óvatos a Nissan?

A Nissan az elemzői várakozásoknál gyengébb profitnövekedést vár az idei évre. A szakértők szerint az elsősorban a kínai piacra támaszkodó japán autógyárnak a környezetbarát szegmensben kell erősítenie.

A harmadik legnagyobb japán autógyár 350 milliárd jenes üzemi eredményre számít a 2011 március 31-én végződő üzleti évben. Ez 12 százalékkal haladja meg a tavalyi adatot, de alacsonyabb, mint a Thomson Reuters elemzői konszenzusa. A nettó profit a Nissan várakozásai szerint több mint háromszorosára, 150 milliárd jenre emelkedik, 8 százalékos értékesítésnövekedéssel. A Nissan így összesen 3,8 millió gépkocsi értékesítésére készül ebben az üzleti évben.

A múlthoz képest a Nissan jól teljesített, elsősorban a fejlődő piacoknak és Kínának köszönhetően. Az eredmény megfelelő, főleg annak tudatában, hogy a Nissan nem rendelkezik hibrid modellel. Mostantól azonban élesebb lesz a verseny és eltart egy ideig, amíg a cég bevezetheti elektromos autóját – mondta Koicsi Ogava, a Daiwa Securities elemzője.

A Nissan a Toyota és a Honda mögött haladva igyekszik "zölddé" alakítani imázsát. A cég 2012-re tervezi elektromos modellje, a Leaf szériagyártását a társtulajdonos Renault-val. A francia anyacég vezére, Carlos Ghosn egyébként az elektromos autók egyik fő szószólója a piacon, a menedzser szerint 2020-ra minden tizedik eladott autót elektromotor hajt majd.

A Nissan tavaly 45 százalékkal emelte értékesítéseit Kínában és idén a fejlődő világ másik központjában, Indiában igyekszik megvetni a lábát. Zászlóshajónak számító kompakt modelljével, a Micrával kezdi a gyártást

Szerző: Reuters – Világgazdaság Online

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes