Minőségfejlesztéssel az ügyfelek szolgálatában

Állandóan megújulni, a képességeket folyamatosan fejleszteni, az ügyfelek bizalmát kiérdemelni és töretlenül megőrizni: ezek a kiemelt célok határozzák meg a Rail Cargo Hungaria Zrt. küldetését, üzletpolitikáját és mindennapi tevékenységét.


A vállalat egyik kiemelt alapértéke: a minőség

A meghatározó jelentőségű vasúti árufuvarozási vállalat nem csak elméleti szinten tekint kiemelt értékként a minőségi szolgáltatásnyújtásra.  A gyakorlatban is mindent elkövet, hogy szilárd alapokon nyugvó szakmai tapasztalatait és a stabil tulajdonosi hátterének köszönhető erőforrásait a folyamatos minőségfejlesztés szolgálatába állítsa. 

A minőség háttere a Rail Cargo Hungariánál

A vállalat jelenleg a megújulás korszakát éli és arra törekszik, hogy a vasúti árufuvarozási ágazatban megtartsa a vezető szerepet. Ennek a célkitűzésnek köszönhető, hogy az elmúlt húsz hónap alatt olyan mértékű fejlesztéssorozatot hajtott végre, amely a privatizációt megelőző évtizedet alapul véve megfelel akár egy évtizednek is. A szolgáltatások korszerűsítésének eredményeként a vállalat lehetőséget teremtett, hogy minden eddiginél hatékonyabban teljesítse fuvarfeladatait. A minőségfejlesztés jegyében előkészítette a modern kor kihívásainak megfelelő informatikai alkalmazások bevezetését és egyszerűbbé, átláthatóbbá szervezte a szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézés procedúráját. Kiemelt eredményei közé tartozik, hogy kialakította saját vontatási képességét. A megbízói feladatok sikeres teljesítéséhez jelentős mértékben járul hozzá az anya- és leányvállalatokkal való kiegyensúlyozott együttműködés és a szoros, gördülékeny munkakapcsolat.

A színvonalas szolgáltatásnyújtás fejlesztésében egyre jelentősebb szerep jut a vállalatnál a minőségirányítási szervezet által nyújtott szakmai támogatásnak is.  A szervezet feladata elsősorban az, hogy kialakítsa és működtesse a vállalat felső vezetése által tervezett és szervezett, erőforrásokkal támogatott, a vevők megelégedettségét célzó, a minőségi tevékenységet biztosító és felügyelő minőségirányítási rendszer stratégiáját. A szervezet központi tevékenységét záhonyi, miskolci, szombathelyi és szegedi területi szakemberek segítik.

A Rail Cargo Hungaria minőségirányítási rendszere segíti a vállalat hitelességének, megbízhatóságának, hozzáférhetőségének, szállítási készségének és pontosságának a továbbfejlesztését, erősítését.

Konszern szintű irányítási rendszer – a biztos alapokra épített minőség

A Rail Cargo Austria csoport tagjaként a Rail Cargo Hungaria számára elsődleges cél, hogy ügyfeleinek elégedettsége érdekében a megszerzett képességeket gyarapítsa, kapacitásait pedig minél hatékonyabban alkalmazza. A vállalat ezért folyamatosan erősíti minőségirányítási (MIR) rendszerét és arra törekszik, hogy azt az anyavállalat minőségirányítási gyakorlatával teljes mértékben szinkronba hozza.

A Rail Cargo Hungaria minőségirányítási szervezete meghatározó lépéseket tesz annak érdekében, hogy a vállalat minél előbb csatlakozni tudjon az anyavállalat komplex és széles körű irányítási rendszeréhez. A konszern szintű integrált menedzsmentrendszer a Rail Cargo Hungaria és ügyfelei számára egyet jelent a minőség hosszú távú és a tevékenységi terület jelentős részét lefedő minőségi garanciával.   

A tanúsított minőség

A Rail Cargo Hungaria az ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítás birtokosa. A szakmai igazolás kiterjed az árufuvarozás, valamit az ahhoz kapcsolódó kereskedelmi és üzemeltetési tevékenységek minősítésére is. A 2010  októberében végzett, sikeres felügyeleti auditnak köszönhetően a tanúsítvány érvényességét újra meghosszabbították. Ezáltal a vállalat nem csupán a vasúti árufuvarozókkal szemben támasztott nemzetközi alapkövetelményt teljesítette, hanem a minősítésből fakadó előnyöknek köszönhetően erősödött a piaci versenyben. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy különösen az autó-, és építőipari szereplők körében kiemelt szerephez jut a vasúti árufuvarozási cégválasztás során az ISO minősít. Ennek köszönhetően a Rail Cargo Hungaria már több esetben is kedvező megítélésben részesült a fuvarmegbízások elnyerése során.

A minőség jövője a Rail Cargo Hungariánál

A vállalat számára a minőség egyik legjelentősebb fokmérője az ügyfelek elégedettsége. Éppen ezért a Rail Cargo Hungaria nem elégszik meg a minőségfejlesztés eddigi sikereivel. A minőségirányítási szervezet az elért eredményekre építve tovább folytatja a Rail Cargo Austria és a Rail Cargo Hungaria minőségirányítási rendszereinek harmonizációját. Ennek keretében a vállalatnál a jövőben elsődleges szerephez jut a környezetvédelmi, illetve a munkabiztonsági területeket is átfogó integrált irányítási rendszer kialakítása és bevezetése. A Rail Cargo Hungaria a szinergiák minél hatékonyabb kiaknázása érdekében a következő két évben saját leányvállalatit – elsőként a Rail Service Hungariát – bevonja a minőségirányítási rendszerbe, és szakmai támogatást nyújt a hosszú távú eredményes működtetéshez.

A minőségirányítási szervezetnek meghatározó szerepe van abban is, hogy tovább erősítse a társaság minőségtudatos szemléletmódra épülő vállalati kultúráját.

Mindezek mellett a társaság az ügyfélközpontú, a partnerekkel közvetlen kapcsolattartásra épülő kereskedelmi, üzemeltetési és marketing tevékenysége, a kiemelt ügyfélkapcsolati rendszer működtetése, az ügyfél-elégedettségi vizsgálatok rendszeres lebonyolítása is mind azt a célt szolgálja, hogy a Rail Cargo Hungaria védjegye a garantált minőség legyen.

forrás: railcargo.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes