Mi lesz a 4-es metróval?

A bíróság elrendelte a Vegyépszer híd- és magasépítéssel foglalkozó cége, a Mahíd 2000 Zrt. csődeljárását. A társaság kötelezettségállománya 2009-ben 4,8 milliárd forintot tett ki. A Vegyépszer-csődeljárása már május 12-én megkezdődött.

A bíróság elrendelte a számos autópályaszakasz építésében részt vett Vegyépszer cégcsoport híd- és magasépítéssel foglalkozó szakcégének, a Mahíd 2000 Magyar Híd és Szerkezetépítő Zrt., valamint ennek érdekeltségébe tartozó Folyami Hídalapozó Kft. csődeljárását – derül ki a Cégközlönyből. A cégeket május 17-től 90 napig fizetési haladék illeti meg a velük szembeni pénzkövetelések teljesítésére vonatkozóan.

A vagyonfelügyelőket nem véletlenszerű sorsolással választották ki, hanem kirendeléssel "figyelemmel az ügy tárgyi súlyára" – hasonlóan a tulajdonos Vegyépszer Építő és Szerelő Zrt. csődeljárásához (ez május 28-án indult el), valamint az e társaságból 2009-ben kivált és jogutódjának tekinthető Nemzetközi Vegyépszer Zrt. – február óta a neve Vegyépszer Hungária – csődeljárásához (ez május 12-én kezdődött).

A hitelezők 30 napig jelenthetik be a cégekkel szembeni követeléseiket a vagyonfelügyelőkhöz, a Mahíd 2000 esetében a Dr. Felső Kft.-hez, a Folyami Hídalapozó esetében a CMB Holding Kft.-hez, a Vegyépszer Hungáriánál a Cash&Limes Zrt.-hez, míg a Vegyépszer Zrt.-nél a TM-Line Zrt.-hez.


A Mahíd 2000 a Vegyépszer cégeként közreműködött az autópálya-építések műtárgyépítési munkáiban, a 4-es metró állomásainak építésében, részt vett többek között az oszlári Tisza-híd, a szekszárdi és a dunaújvárosi Duna-hidak, a sárvári Rába-híd építésében, továbbá a zuglói Paskál Lakópark kivitelezésében, és fővállalkozóként elnyerte a kecskeméti sportuszoda és élményfürdő építését is. Az utóbbi átadását idén tavaszra tervezték, de a fővállalkozó pénzügyi nehézségei miatt nem készült el, végül a beruházást a Mahíd 2000 nélkül várhatóan novemberben fejezik be – írta a baon.hu. A Mahíd 2000 beszámolójából kiderül – Opten cégtárának adatai szerint -, hogy 2009-ben 4,27 milliárd forint nettó árbevétel mellett 51 milliós mérleg szerinti eredményt ért el, kötelezettségállománya ekkor 4,78 milliárd forintra rúgott.


A Vegyépszer Hungária május elején jelentette be, hogy csődvédelmet kért, mivel a "gazdálkodási feltételek romlása, az építőipar nagymértékű visszaesése, az ehhez kapcsolódó, az ágazatot érintő általános pénzügyi nehézségek súlyosan érintették". A csődeljárással a célja, megoldást találni a konszolidációra, a kötelezettségek és a hitelezői igények rendezésére.


A társaság minden folyamatban lévő munkáját abbahagyta, emiatt csúszik például az M0-s egy új szakaszának átadása az 51-es főút és az M5-ös között – írta az Index. Több cégjogi változás után az iparűzésiadó-mentes Szentgyörgyvölgybe tette át cégeinek székhelyét. Idén februárban ismeretlenné vált a Nemzetközi Vegyépszer tulajdonosi összetétele (korábban a Stelius Befektető Zrt. volt a többségi tulajdonos és az Inforg Zrt. a kisebbségi), februárban kivált a társaságból négy projektcég is (a Magyar Közép-út Kft., a Magyar Nyugat-Út Kft., a Magyar Erőműépítő Kft. és az "új" Nemzetközi Vegyépszer Zrt.), az alapcéget pedig átnevezték Vegyépszer Hungáriává. A HVG információi szerint egy bank megtámadta a bíróságon a cégek kiválását, miután fedezetelvonást szimatolt az átszervezésben.

forrás: raktaram.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes