Mi kerül a közlekedési holdingba?

A magyar kormány egy csomagban akar megállapodni az orosz vezetéssel a kétoldalú egymüttműködés kérdéseiről, és ha jól haladnak a tárgyalások, ennek lezárását jelentheti novemberben egy miniszterelnöki találkozó – mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter egy sajtóbeszélgetésen Budapesten.

A miniszter kifejtette, hogy a csomagról folyó egyeztetéseken szó van az energiapolitikáról, a Malévről, a későbbi metróépítkezésbe való esetleges orosz bekapcsolódásról, a mezőgazdasági együttműködésről, kutatói ösztöndíjakról, a széles nyomtávú vasúti pálya meghosszabbításáról.
Kibontotta a miniszter a kormány második gazdasági akcióprogramjának, mindeddig egy mondatos közlekedésfejlesztési koncepcióját: a MÁV és leányvállalatai, valamint a Volán társaságok összevonosát a Nemzeti Közlekedési Holdingba. A korábbi közlések szerint a 2011 végére megalakuló szervezet előkészítését a miniszter szerint fel kell gyorsítani, mert sürget az idő.

Terveik szerint a holdingba nem kerülnek be a nagyvárosok közlekedési vállalatai, köztük a BKV sem, velük azonban együttműködnek majd. Ennek a 2011-es költségvetésre gyakorolt hatásáról Fellegi Tamás azt mondta, komoly lesz. Az új holdingnak lesz feladata abban is, hogy ésszerűsítse a közösségi közlekedési cégek járatkiszervezéseit, mert tarthatatlan, hogy míg a nyereségesen üzemeltethető járatok magánbfeketetők kezébe kerülnek, a veszteségesek pedig kivétel nélkül az állam nyakán maradnak. A közlekedés egységes szervezetbe vonásától egyébként jelentős megtakarításokat várnak, a központosított közbeszerzések olcsóbb járművásárlásokat tehetnek lehetővé és egyszerűbbé, olcsóbbá a válhat a cégek irányítása.

forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes