MGE: személygépjárművek területén negyedik hónapja folyamatos a növekedés

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) értékelése a 2010. októberi és első tíz havi forgalomba helyezési mutatókról


A személygépjárművek területén negyedik hónapja folyamatos a forgalomba helyezés tavalyi év azonos hónapjához viszonyított növekedése. A kishaszonjármű piac az októberi kisebb megtorpanás után ismét növekedést mutat. A motorkerékpár piac továbbra is gyengélkedik, míg a nagyhaszon jármű értékesítés tovább folytatódó emelkedést és éves összehasonlításban már kumulált növekedést mutat 2009 hasonló időszakához képest.

A személygépjármű forgalomba helyezés volumene még jócskán elmarad attól, ami az új gépjármű értékesítő márkakereskedések tartósabb megnyugvását hozhatná, azonban továbbra is bíztatónak, a jövőre vonatkozó óvatos optimizmus alapjának tartjuk, hogy immár negyedik hónapja több autó kerül forgalomba, mint 2009 azonos hónapjaiban. Bízunk abban, hogy a folyamat az év végéig kitart, és ez megalapozza a következő évek folyamatos növekedését.

A 2010. októberi forgalomba helyezés 2009 októberéhez képest az alábbiak szerint alakult:

A személyautók piacán továbbra is a céges eladások a meghatározók, ezek aránya meghaladja a 60%-ot. Ez a tendencia várhatóan fennmarad, ameddig a vevőfinanszírozás, és ezen belül az ügyfelek hitelfelvételi, illetve vásárlási kedve vissza nem tér.

A 2011-től életbe lépő új adótörvények tervezete alapján bízunk abban, hogy a kormány a lakosság és a kis- és középvállalatok számára olyan gazdasági, adózási és jogi környezetet teremt, amely – a mellett, hogy több jövedelmet hagy a bérből és fizetésből élőknél – stabilizálja a hosszabb távú jövedelmezőség kilátásait, visszaadja jövőbe vetett hitet és ezzel a vásárlási és hitelfelvételi kedvet. Bízunk abban is, hogy a jelentősen szigorított hitelezési környezetben a finanszírozók megtalálják azokat a termékeket, amelyekkel a hitelezés alacsony és kalkulálható kockázat mellett folytatható.

A 2009. évhez viszonyított kumulált elmaradás fokozatosan csökken, így a személygépjárművek esetében az első negyedév végi 55%-os csökkenés 31%-ra csökkent és ennek további javulását várjuk az utolsó két hónaptól.

A kishaszon járművek területén a javulás az utóbbi időszakban hónapról hónapra is emelkedő tendenciája a szeptemberi megtorpanást követően októberben folytatódott. Ez azt jelenti, hogy a kishaszon járműveket elsősorban használó kis-, és középvállalatok helyzete stabilizálódik, munkájukhoz egyre inkább szükség van ezekre a járművekre, illetve régebbi járműveik lecserélésére. A kishaszon jármű forgalomban több mint 90% a vállalati értékesítés aránya. Itt is megfigyelhető az a trend, hogy az év eleji jelentős 56%-os visszaesés 22%-ra mérséklődött.

A motorkerékpárok piaca egyelőre nem javult, ami arra vezethető vissza, hogy a motorkerékpár piacra a személygépjármű piacot befolyásoló tényezők hatnak a szezonális jelleg mellett. Ennek megfelelően a motorkerékpár piac visszaesése az év elejétől csak 5%-ot mérséklődött és a tavalyi évhez képest a visszaesés valamivel 40% alatt stagnál. A motorkerékpár piac fellendülését nagymértékben befolyásolhatja, hogy a kormányzat a motorkerékpár importőrök által szorgalmazott lépést megteszi e, és engedélyezi a 125 ccm és ez alatti motorok vezetését „B" kategóriás jogosítvánnyal, illetve érvényt szerez-e annak a korábbi kormányrendeletnek, amely előírja az 50 ccm-es robogók regisztrációját.

Az új nagyhaszon járművek értékesítése területén folytatódott az a trend, amely 2009. október hónaphoz képest jelentős növekedést mutat. Az első negyedévi 45% visszaeséshez képest időarányosan a nagyhaszon jármű piac 15%-al felette van az előző év hasonló időszakának. Fontos lenne, hogy a kormányzat azonos környezetvédelmi mércét alkalmazzon a használt és az új tehergépkocsik magyarországi forgalomba helyezése feltételéül és megszűnne a használt import indokolatlan verseny előnye.

Az első tíz hónap forgalomba helyezés adatai 2009 hasonló időszakához képest:

A piac fokozatos magára találása, nagy autógyárak Magyarországra települése, illetve meglévő kapacitásaik jelentős bővítése jelzi, hogy a nemzetgazdasági ágazatban egyre nagyobb szerepet játszó gépjármű szakma túléli a válságot és a következő években növekedés elé néz.

Továbbra is szükségesnek tartjuk, hogy a magyar állam – erejének megfelelően – e jelentős adófizető ágazat mielőbbi talpra állását jogi és anyagi eszközökkel ösztönözze, illetve fokozza a harcot a gépjármű szakma jövedelmezőségét és adófizetési képességét jelentősen csökkentő, adót és járulékot nem fizető feketegazdaság ellen. Konkrét javaslataink, amelyeket az Autós Nagykoalícióval együttműködve fogalmaztunk meg, a döntéshozók asztalán vannak.

A magyarországi új gépjármű kereskedelem közel 50 000 embernek ad munkát, és több mint évi 110 milliárd forint adót fizet a válság időszakban is, a regisztrációs adó összegével együtt. A jelenleg működő kereskedések száma közel 800. Az adatokat a DataHouse Kft szolgáltatta.

További információ:

Erdélyi Péter, ügyvezető elnök
Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete
peter.erdelyi@mge.hu
06 20 9442631

forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes