Inkább a politikai szempontból kényesebb, ám keveset hozó spórolási ötletekkel foglalkozik a kormány a közösségi közlekedés reformja során. A menetrendi koncepció hamarosan elkészül, a MÁV szerkezeti átalakítása és reorganizációs terve azonban még homályos − összegzi az eddigi fejleményeket címlapján a Napi Gazdaság.
A lap szerint, az átalakításokat nem lehet tovább húzni. Nemcsak azért, mert eleve deklarált a 40 milliárd forintos mínusz a MÁV támogatásában. Az idén a vasúttársaság vesztesége Andrási Miklós elnök-vezérigazgató szerint 60-65 milliárd forint lesz. Ezt az összeget már sehogyan sem tudja kigazdálkodni a társaság, és arra sem lesz módja, hogy – mint azt tavaly tette – kozmetikázással szépítse az eredményt (tavaly ugyanis mintegy százmilliárd forint bevételt hozott a társaságnak a MÁV Cargo eladása).
- magyarkozlekedes.hu -