Megmenekülés helyett további romlás?

Járatok szűnhetnek meg, és tovább emelkedhetnek a jegyárak 2011-től az előző kormány által megkötött szerződés és szándéknyilatkozat alapján. Ilyen áron lenne rendezhető a BKV finanszírozása, amely ellen a VEKE is felemelte szavát – az egyezség mielőbbi felülvizsgálatát kérik.

00

Az utasok érdekeivel ellentétes a BKV finanszírozási szerződése – állítják a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szakemberei. A közlekedési társaság megmentését előirányzó dokumentum körülbelül az önkormányzati választásokig nyújt megoldást, utána valójában megszorítások halmazává válik: negyven autóbuszjárat megszüntetését és újabb jegyáremelést is tartalmaz.

Ma már világosan látszik, hogy az előző kormányok körülbelül húsz éven keresztül sorra olyan döntéseket hoztak, amelyek súlyos, már-már kilátástalan helyzetbe sodorták a budapesti tömegközlekedést. Erősen amortizálódtak a HÉV-ek és a villamosok vágányai, életciklusuk végéhez közelednek a kisföldalatti járművei, a ZIU-9 típusú trolibuszok, a szovjet metrószerelvények és természetesen számos Ikarus autóbusz is. Nem lenne tehát elég a napi költségek fedezése – állítják a civilek –, hosszú távon kell tehát gondolkodni.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület már márciusban hétoldalas elemzésben vizsgálta meg a szerződés anomáliáit. A két legnagyobb, az előbbiekben említett feltétel a teljesítmény tizenöt százalékos csökkentésével járna – a VEKE számítása alapján ez a buszhálózat negyedének leradírozását jelentené a vonalhálózati térképről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium a szerződés felülvizsgálatára hozta létre a háromtagú csődbizottságot. Visszás helyzet keletkezett: az a jó irány, ha a felek nem teljesítik az eredeti szerződés igen szigorú klauzuláit, hanem tárgyalásokat folytatnak és átdolgozzák az egyezséget. Vitézy Dávid VEKE-szóvivő a televíziónak adott interjúban emlékeztetett: a BKV járműállományának jelenlegi állapota körülbelül 500 milliárd forint rá-nem-fordításából ered, a társaságnak ezen kívül nyolcvanmilliárdos adósságállománya is van; az új járművek beszerzési folyamata pedig túlmutat a négyéves kormánycikluson.

Forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes