Megkezdődhet az M6 II. fázisának építése

Szabó Pál közlekedési miniszter, valamint Ken Reid, Johannes Dotter és Rik Joosten az M6 Tolna Konzorcium képviseletében, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében 2008. július 17-én Szekszárdon aláírták az M6 autópálya Dunaújváros – Szekszárd közötti 65,1 km-es szakaszának megvalósítását elindító dokumentumot.

 

Az eseményen a miniszter, a konzorcium képviselői és az Európai Befektetési Bank (EIB) képviseletében Marta Gajecka alelnök szándéknyilatkozatot írtak alá a bank részvételéről a projekt finanszírozásában. A szakasz építése hamarosan megkezdődhet, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza.

 

A gyarapodás elsősorban építkezést jelent, gyarapodó országot látunk magunk előtt – emelte ki a miniszterelnök az aláírást követően tartott beszédének kezdetén. Majd rámutatott: ebben a 6-8 évben Magyarország autópálya hálózatát, gyorsforgalmi úthálózatát több mint megkétszerezzük. Ez olyan tempó, ami a régióban példanélküli. Az, hogy az ország az építkezés útját merte választani, az nem egyszerűen bátorság, hanem  bölcsesség kérdése is volt – hangsúlyozta.

 

Arról is szólt, hogy akik arról döntenek, hogy hol kívánnak új munkahelyet teremteni, hogy hol kívánnak újabb beruházással megjelenve értéket teremteni, azok számára két-három kulcskérdés van. Ezek között az első a megközelíthetőség, a közlekedés. A második: a rendelkezésre álló szakemberek, szakmunkások, munkásoknak a minősége, a mennyisége, a harmadik pedig, hogy milyen gyorsan tudjuk elintézni az ügyeket, milyen gyorsan kapnak engedélyeket.

 

A miniszterelnök emlékeztetett az M7-es néhány hete átadott újabb szakaszára, a Szegedet elkerülő 43-as út nemrég aláírt megállapodására, a Megyeri-híd közelgő műszaki átadására, valamint az M6-os érdi tetőtől az M0-ásig tartó szakaszának átadására, melyet 2008 őszén vehetnek birtokukba az autósok.

Gyurcsány Ferenc utalt azokra a tárgyalásokra is, amelyek arra irányulnak, hogy hogyan lehet az M6-ost tovább vinni Horvátország, Bosznia-Hercegovina felé is.

 

Az ünnepélyes eseményt megelőző napon, július 16-án,  Szabó Pál, közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter és a M6 Tolna Autópálya Konzorcium Budapesten aláírta az M6 Dunaújváros – Szekszárd közötti összesen 65,1 km-es autópálya szakasz köz- és a magánszféra partnersége (PPP) keretében megvalósuló megépítésére, üzemeltetésére, felújítására, fenntartására és finanszírozására vonatkozó koncessziós szerződést. Sikeres pénzügyi zárás történt, a projekt végleges nettó jelenértéke 119,02 Mrd Ft lett, ami 540 millió Ft-tal kedvezőbb a június elején benyújtott végleges ajánlatnál.

           

Ezzel az M6 II. fázisának koncesszióba adására irányuló közbeszerzési eljárás az előzetes terveknek megfelelően lezárult, a munkálatok már 2008 nyár végén megkezdhetők, az ideiglenes forgalomba helyezés szerződés szerinti időpontja 2010 tavasza. 

A PPP konstrukcióban a magánszféra oldaláról a következő cégek vesznek részt:

Konzorcium tagjai

(1)               BILFINGER BERGER AG,

(2)               ÉGIS PROJECTS S.A. 

(3)               ALLGEMEINE BAUGESELLSCHAFT – A. PORR AG

Finanszírozók és pénzügyi partnerek

(1)          Bayerische Landesbank (BayernLB)

(2)          Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB)

(3)          Erste Bank

(4)          Sumitomo Mitsui Banking Corporation (SMBC)

(5)          Deka Bank

(6)          DePfa Deutsche Pfandbrief Bank AG

(7)          Raiffeisen Bank

(8)          Caja Bank

(9)          Commerzbank

(10)      SOÖ Bank

Építő cégek

(1)               BILFINGER BERGER AG

(2)               ALLGEMEINE BAUGESELLSCHAFT – A. PORR AG

Üzemeltető

(1)               M6 Tolna Üzemeltető Kft.

Független Mérnők

(1)               Transinvest-Budapest Kft.

(2)               Metrober Kft.

(3)               Utiber Kft.

Tervező

(1)               Főmterv Zrt.

(2)               Roden Kft.

A szakasz főbb műszaki paraméterei:

 

A Dunaújváros-Szekszárd szakasz az M6 autópálya Érd — Dunaújváros szakasz folytatásaként, a megépült dunaújvárosi M6-M8 autópálya-autóúti csomópont és a tervezett szekszárdi M6-M9 autópálya-autóúti csomópontok között Fejér és Tolna megye területén épül. Az építési szakaszon 8 autópálya csomópont létesül, mindegyik országos közúti kapcsolatot biztosít. Négy pihenőhely épül, 2 egyszerű, 2 komplex pihenő. Az építendő hidak száma 57, ebből 6 nagyhíd. A 65,1 km hosszúságú új útszakasz üzemeltetéséhez egy új üzemmérnökségi telep épül.

 

Hossza: 65,1 km (76+200 — 141+300 km sz. között)
Keresztmetszete: 2×2 forgalmisáv leállósávokkal, középső elválasztó sávval
Útkorona szélessége: 26,60 m
Forgalmisáv szélessége: 3,75 m
Leállósáv szélessége: 3,0 m (burkolt)
Középső elválasztósáv szélessége: 3,60 m
Tervezési sebesség: 130 km/ó

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes