Megújuló energiával hajtott vonaton szállítják az Audikat

A német vasút tervei szerint 2020-ig a húsz százalékkal akarja csökkenteni a CO2-emissziót. 2050-re pedig kizárólag megújuló energiaforrásokból származó villanyáramot használna. Azonban már most is lehet rendelni megújuló energiával üzemeltetett tehervonatot, az Audi is ezt teszi.

Az ingolstadi autógyár az első nagyfogyasztó, amely igénybe veszi a német vasút, pontosabban annak teherfuvarozási leányvállalata, a DB-Schenker környezetkímélő szolgáltatását. A kettejük között létrejött szerződés értelmében a vasúti fuvarozó cég kizárólag megújuló energiaforrásokból nyert villanyáramot használva továbbít évente 625, Audi-kocsikkal megrakott szerelvényt Ingolstadtból az Északi-tengeren fekvő Emden kikötőjébe. Az autók onnan hajón folytatják útjukat Amerika, illetve Ázsia felé.

Az úgynevezett "ökoáram" persze drágább, mint a hőerőművekből nyert villanyáram – de az Audinak így is megéri. Mint Ernst-Hermann Krog logisztikai igazgató elmondta: a "zöld vonaton" történő szállítással az autógyár évi 5250 tonna széndioxiddal kevesebbet termel, mint ha hagyományos tehervonatokon küldené autóit Emdenbe. Ez a gázmennyiség 2200 háztartás éves széndioxid-kibocsátásának felel meg. A kamionokkal történő fuvarozáshoz képest pedig a CO2-megtakarítás évi 18 500 tonnát tesz ki. "Mint egy közismert autómárka képviselői jól tudjuk, mennyire fontos a hírnevünk szempontjából az, hogy környezetbarát módon gyártsuk és szállítsuk autóinkat" – mutatott rá Krog.

A német vasút ugyan a közlekedési-szállítási ágazat viszonylag környezetkímélő szereplői közé tartozik, ám arról szó sincs, hogy ne lenne felelős légkört károsító gázok kibocsátásáért. Ez annak a következménye, hogy a vasút több forrásból szerzi be a működéséhez szükséges áramot. A keveréken belül csupán 18,5 százalékot tesznek ki a megújuló energiaforrások. Az oroszlánrész ma is a feketeszén (32%) illetve a barnaszén (13%) eltüzelésével elektromos áramot termelő hőerőművekből érkezik, az atomenergia részesedése 25 százalék.

Mint az egyik legnagyobb német energiafogyasztó, a Deutsche Bahn évente több millió tonna széndioxid kibocsátásért felelős – ezen azonban változtatni akar. Mint Karl-Friedrich Rausch, a DB logisztikai főnöke elmondta, 2020-ig a vasút húsz százalékkal akarja csökkenteni a CO2-emissziót. 2050-re pedig kizárólag megújuló energiaforrásokból származó villanyáramot fog használni.

Forrás: zoldtech.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes