Magyar tejesdoboz kapta a dizájner-Oscart

3415458_f0175fbdfbcef4ddafa59d77c07b86e4_wm

Bronz Pentawards-díjat kapott Food kategóriában a magyar KSW Latte Kft. tejesdoboz-csomagolása október elején Párizsban, a Grand Opera báltermében rendezett Pentawards-gálán. Ez a díj ugyanazt jelenti a termékek csomagolásának világában, mint az Oscar Hollywoodban vagy a Grammy a zenei életben.

„Ez a bronz díj nem olyan, mint a sportban a harmadik hely. Mi kipréseltük a maximumot, amit ki lehet a hagyományos, téglalap alakú tejesdobozból, és a díjjal egy kiváló társaságba kerültünk – mondta Suha Sándor, a KSW Latte Kft. ügyvezetője. Idén ugyanis 46 országból 1200 pályamű érkezett, és a díjazottak között olyan világmárkák szerepeltek, mint a retró üvegű Coca Cola, a KFC, a Nestlé vagy aHeineken.

A Latte-dobozok paradigmaváltást hoztak a tejkultúrába, hiszen ma szinte ugyanazt a kék és piros tejesdoboz dizájnt lehet látni mindenhol. „A kulcsszó a kétirányú vizuálkommunikáció: a doboz szőrös oldala tetszik az állatokat kedvelő gyerekeknek, a túloldalra pedig boldog, tejivó emberek életképei kerültek, így ezt a dobozt az emberek szívesen kiteszik reggel az asztalra. A hölgyek pedig a bevásárlókosár tetejére” – mondta Suha.

Osztrák-magyar tejhatalom

Fogyasztói oldalról azonban az a legfontosabb kérdés, hogy hol és mennyiért lehet majd megvenni a díjnyertes tejet? Suha Sándor megnyugtatott bennünket: „Jelenleg épp tart a piaci bevezetés de a Match-ekben és az Auschanban már kapható. Pár héten belül viszont már sok üzletlánc polcán ott lehet.” A Latte a Miso és a Milli 300 forintos kategóriáját célozta meg. Jobb akar lenni a boltok saját márkás bóvlitejeinél, már csak azért is, mert az osztrák tejnagyhatalom, a Berglandmilch vállalat tölti meg a díjnyertes dizájndobozokat. Ők az alpesi legelőik miatt ebben hagyományosan jók és erre van is igénye a fogyasztóknak, hiszen ahogy Suha is megjegyezte: “Francia tévét és japán pezsgőt senki sem akar venni.”

„Magyar termék még soha nem nyerte meg ezt a díjat, így a Pentawardsnak a honlapját is át kellett alakítani: korábban nem szerepelt a választható országok közöttMagyarország” – büszkélkedett Suha, aki egyébként a díj hatására új dizájncéget hoz létre. Ez már nemcsak a saját márkák arculatával, grafikai megoldásaival fog foglalkozni, hanem minden olyan cégeknek kínál megoldást, amely magas minőségű, a világon bárhol versenyképes csomagolást szeretne termékeinek.

Pentawards

A dizájnerek Oscar-díját 2007 óta osztja ki a kereatív vagy egyszerűen csak szép termékcsomagolásokért . Az év legjobb borosüvegeiről, tojásosdobozairól és kávészacskóiról idén is egy 13 tagú, nemzetközi zsűri döntött, ahol ezúttal nem kisebb multicégek képviselői foglaltak helyet, mint a Henkel és a Procter & Gamble.

A dizájndíjakat több tucat kategóriában (étel, bor, dohány, stb.) osztják ki bronz, ezüst, arany, platina és gyémánt szinteken. Azaz: egy hagyományos Coca Cola-doboz jegesmedvés átszínezése semmiképp sem minősül gyémánt szintű kreatív munkának, viszont az a militáns tojástartó, amin a tükörtojásba mártott pirítós egy kitüntetést formáz, és a megvásárlásával a sebesült brit katonákat segíti a fogyasztó, egyértelműen platina kategória.

Kis magyar tejkörkép

Valljuk be őszintén, a KSW Latte Kft.-nek nem volt nehéz dizájdíjas tejesdobozt tervezni, hiszen a hazai tejipari kultúrában megfagyott az idő, és most minden úgy néz ki, mint a rendszerváltás hajnalán. Összesen két, végletekben gondolkodó irányzat létezik itthon: az olcsó tejek tégladoboza most is ugyanolyan, mint a 80-as évek Tomi Szuper mosópora, a luxuskategóriás biotejek pedig giccses alpesi életképekkel sokkolják a vásárlókat.

Előbbi csoporta tipikus példa a CBA sajátmárkás, 209 forintért árult, 2,8 zsírszázalékos tartósteje, utóbbira pedig az 550 forintos Berchtesgadener Land biotej, amiél szinte már várjuk, mikor kezd vidáman jódlizni a logóba rajzolt, árjaszőke fejőnő. A német céget idéző, dús legelőkön kérődző, giccses tehéncsendélettel tolakszik az arcunkba a Mizo a 260 forintos, 3,5 százalékos EU-konform teje is, viszont ez még mindig jobb, mint a Lapte gagyi rajzfilmállata vagy az Alföldi tej doboza, ami olyan, mintha egy henteslegény rámorzsinkált volna a raktárban.

A becsontosodott retróhangulatot viszont tovább erősíti, hogy a Jásztej Zrt. az utolsó mohikánok egyikeként a mai napig gyártja szocialista fröccsöntőiparunk mesterművét, a tárolhatatlan zacskóstejet, ami ráadásul a 175 forintos minimálárával még az üzletláncok ihatatlan saját márkás tejeit is leveri a kisnyugdíjasokért folyó harcban.

forrás: http://www.packaging.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes