Magyar kirúgás és csőd a kínai győzelem után

250- 260 millió forint szállítói, s ugyanakkora összegű APEH-tartozása miatt kritikus helyzetbe került az Alfa Busz, amely március első felében csődvédelmet kért.

A székesfehérvári Alfa Busz Kft. 96 dolgozója kaphatja meg rövidesen a felmondását, miután a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDP) elutasította a cégnek a Volánbusz Zrt. busz közbeszerzési tendere ellen benyújtott immár harmadik jogorvoslati kérelmét.

Mogyoróssy Tibor, a cég tulajdonosa, ügyvezetője csütörtökön a határozat nyilvánosságra kerülését követően az MTI-nek elmondta, a kft. 110 dolgozójának csoportos leépítésével kapcsolatos szándékát már korábban jelezte a munkaügyi központnak. A székesfehérvári Ikarus gyártól bérelt üzemcsarnokban 2002 óta dolgozó, korábban évi mintegy 130-150 autóbuszt gyártó vállalkozás kritikus helyzetben van. Március 9-én csődvédelmet kért.
Az értékesítő, gyártó és vevőszolgálati kft.-ből álló Alfa Busznak mintegy 250- 260 millió forint szállítói, s ugyanakkora összegű APEH-tartozása van. Raktárkészletben mintegy 150 millió forint, gépekben, berendezésekben pedig 50 millió forint értékű vagyonnal rendelkezik. A következő időszakban a cég vezetése megpróbálja kidolgozni és meghozni a szükséges rekonstrukciós intézkedéseket, s tárgyalásokat folytat a hitelezőkkel.
A cég dolgozói közül már csak egy műszakban, mintegy 10-15-en dolgoznak a gyárban, s végzik a már korábban megrendelt néhány busz befejező munkáit. A cég többi szakembere úgynevezett munkaidő kiegyenlítéses rendszerben, fizetett szabadságon van.
A Volánbusz Zrt. tavaly márciusban írt ki 75 autóbusz beszerzésére pályázatot, majd azt pénzhiányra hivatkozva, 60-ra, valamint további opciós vételi lehetőségre szűkítette. A tender háromszor került a KDB elé. Először még tavaly, a kétfordulós tender első szakaszának végén fordult a bizottsághoz az Alfa Busz, mivel az ajánlatkérő érvénytelennek minősítette a jelentkezését.
A fellebbezés után a Volánbusz elfogadta a cég hiánypótlását, de hiába adott be ajánlatot, azt érvénytelenné nyilvánította a Volánbusz, mert nem volt megfelelő a megajánlott busz "fordulóköre".
A tender nyerteseként a kínai XIAMEN King Long United Automotíve Industry Co-t hirdette ki, míg az azt követő legkedvezőbb ajánlattevőnek a cseh VIKO s.r.o-t jelölte meg. Az eredményt az Alfa Busz megtámadta a KDB-nél, ahol Volánbusznak nem sikerült a bizonyítania azt, hogy az Alfa Busz járművének nem megfelelő a fordulóköre. Az ajánlatot újra kellett értékelni, de azt követően is változatlan maradt a végeredmény, a kínai cég nyert, s a cseh ajánlattevő lett a második.
Az Alfa Busz ajánlata ismét érvénytelen lett, két okból. Az egyik szerint nem volt megfelelő a becsatolt egyik műszaki ábra, a másik szerint pedig a busz állófelülete nem felelt meg az azt szabályozó rendeletnek. Az Alfa Busz ismét a KDB-hez fordult, amely a második érvénytelenségi okot jogosnak nevezte és jóváhagyta az ajánlat érvénytelenségét.

MTI

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes