A Magyar Közgazdasági Társaság Logisztikai Szakosztálya az elmúlt év végén közös szervezésű konferenciát rendezett a Szent István Egyetem Vállalatgazdasági és Szervezési Intézetével. Az alábbiakban az esemény rövid összefoglalóját olvashatják.
November 17-én a gödöllői Szent István Egyetemen a Vállalatgazdasági és Szervezési Intézet „A logisztikai kis- és középvállalkozások teljesítménye és stratégiája" címmel konferenciát szervezett.
A konferencia elnöke, Prof. Dr. Szegedi Zoltán, egyetemi tanár (Szent István Egyetem) nyitotta meg a rendezvényt. Rávilágított, hogy a válságból történő kilábalás alapja a vevőkiszolgálás javítása költségcsökkentéssel egyidőben. De vajon tisztában vannak-e a vállalkozások a költségeikkel, amit pl. a készlethiány, a vevő boldogtalansága, vagy az időköltség jelent? Néhány hetes személyes tapasztalata alapján Kínát hozta fel példának, miszerint ott a költségcsökkentést tudományosan művelik, például az úgynevezett „reverse engineering" egyetemi szakirányként is működik, már évtizedek óta. A felsőoktatási intézmények arra vannak berendezkedve, hogy hatékonyan oktassák, hogyan kell „darabjaira szedni" egy terméket, elemezni a hardware-t és a software-t, majd összerakni a saját példányukat az eredetihez képest tizedáron. Nyugaton a költségcsökkentés hatékony útja az optimalizálás, ami megfelelő software és IT infrastruktúra nélkül nem valósítható meg. A különböző döntéstámogató rendszerek elterjedése és használata kulcsfontosságú lesz a jövőben a kkv-k számára is. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy a rendszer mely szintjén hajtjuk végre az optimalizálást. Egy vállalat funkcionális területén belül; vagy szervezeti egységeken átnyúló, de még vállalaton belüli folyamatoptimalizálásról van szó; esetleg már vállalaton átnyúló folyamatokra vonatkozik.
- mktlsz.hu -