Leépült a vonatgyártásunk

Hazánkban a motorvonatgyártás jelentős múltra tekint vissza, a vasúti járműpark megújításában mégis szinte kizárólag külföldi nagyvállalatok kapnak szerepet – írja a szombati Magyar Hírlap. A rendszerváltás után leépült ez az ágazat is, ma már annak is örülhetünk, ha beszállítóként szerepet kapunk. Az utóbbi néhány évben ha lassan is, de megkezdődött a MÁV járműparkjának korszerűsítése.

motorvon

Ennek leglátványosabb elemei a svájci Stadler és a kanadai Bombardier által szállított korszerű, kényelmes és gyors motorvonatok, s ez kétséget kizáróan korszakváltás a helyközi vasúti közlekedésben. Ezt a piacot viszont ma már szinte kizárólag külföldi nagyvállalatok termékei uralják, holott még nem is olyan régen egy hírneves magyar gyárban, a Ganz-Mávagban készültek a hazai vasúti pályákra a járművek.

A mostani modern motorvonatok láttán akkor lenne az ember igazán elégedett, ha a járműveket magyar mérnökök és kétkezi munkások készítették volna – mondta a lapnak Kollár Lajos, volt Ganz-gyári tervezőmérnök. Ez a felvetés egyáltalán nem alaptalan – teszi hozzá –, hiszen hazánkban a motorvonatgyártásnak nagy múltja van. Ez az önálló tevékenység a szerencsétlen privatizáció és a vasúti járműgyártás globális átalakulása miatt mára szinte megszűnt. A Ganz gyár Kandó Kálmán, illetve a vezetésével kifejlesztett villamos mozdony révén lett méltán világhírű, de a motorvonat- és dízelmozdony-gyártás is hasonlóan színvonalas volt.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes