Lean és „zöld” gondolkodás a Ford-nál: egy gyártósor, több modell, maximális rugalmasság

A Ford egy 550 millió dolláros beruházásnak köszönhetően a Michigan állambeli üzemében nem csak az új Ford Focus, de a Ford Focus Electric gyártását is megkezdte az idei évben – az üzem ezáltal egy olyan környezetbarát munkahellyé vált, mely a rugalmas gyártási kapacitásoknak és a speciálisan képzett munkaerőnek köszönhetően sikerrel képes megfelelő hátteret adni az új, környezetbarát és üzemanyag-takarékos modellek piaci bevezetésének.

Az új, rugalmas gyártási rendszernek köszönhetően az üzem dolgozói több modellt is képesek felépíteni ugyanabban a létesítményben: ugyanazokon a gyártósorokon fogják beindítani a zéró kibocsájtású, akkumulátoros Focus Electric mellett a C-MAX Hybrid és a C-MAX Energy (ún. „plug-in hibrid”) gyártását is 2012-ben, melyeken az új Ford Focus modelljeit kezdték el gyártani idén.

„A Ford michigani összeszerelő üzeme ezzel a termékpalettával a világ első olyan üzeme, ahol a gázüzemű, az elektromos, illetve a hibrid és a plug-in hibrid meghajtású modelleket egyaránt össze lehet szerelni ugyanazon a gyártósoron” – olvasható a Ford ehhez kapcsolódó sajtóközleményében.
A Ford a beruházás sikerességét abban látja, hogy egy állami és helyi szinten is sikeres együttműködésnek, illetve a Ford és az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma közötti „zöld” partnerségnek köszönhetően valósulhatott meg. A michigani összeszerelő üzem ugyanis egyike a Ford azon 11 gyárának, melyek részt vesznek az Obama-kormány által meghirdetett fejlett technológiájú járművek gyártását ösztönző hitelprogramjában.

Fókuszban a rugalmasság

A michigani létesítmény annak köszönhetően lett a Ford legrugalmasabb összeszerelő üzeme, hogy újraprogramozható eszközparkkal dolgoznak a karosszériák gyártósorán, sztenderdizált felszereléseket használnak a fényezőműhelyben, illetve a járművek összeszerelési folyamatai is azonos sorrendben zajlanak az összes elkészülő modell esetében.

A karosszériák gyártósorán például az automatizált berendezések 80%-a átprogramozható oly módon, hogy különböző típusú járművek hegesztési munkáit is el tudják végezni – emellett pedig a többféle méretű fémlemezek legyártására is helyben nyílik lehetőség, ezáltal biztosítva azt, hogy a munka magas színvonalon, minimális környezeti terheléssel legyen elvégezhető.
„Az üzem ezek mellett egy hatékony és összehangolt anyagáramlási rendszerrel biztosítja a dolgozók számára az összes szükséges alkatrészt és az egyéb eszközöket is, lehetővé téve azt, hogy az egyes munkafázisokban minden a rendelkezésükre álljon, amire csak szükségük lehet.” – áll a Ford közleményében.

A michigani összeszerelő üzem élen jár a környezetbarát megoldások alkalmazásában is: a Ford gyáregysége az állam egyik legnagyobb napenergia előállítója és felhasználója, éves szinten több mint 160.000 dollárt (36 millió forintot) megtakarítva az energia-költségeken. A létesítmény emellett 10 elektromos jármű-töltő állomással is fel van szerelve, melyekkel a gyártósorokhoz szükséges alkatrészeket elosztó elektromos gépeket lehet feltölteni – ezzel pedig éves szinten körülbelül 325 ezer liter benzint takarítanak meg csak ebben az üzemben.

Forrás: Industryweek
Beküldte: BME Lean LOGISZTIKA

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes