Közlekedésbiztonsági teljesítménymutatók gyűjtése és figyelemmel kísérése Magyarországon

Az első közlekedésbiztonsági teljesítménymutató (biztonsági övviselési arány) gyűjtése és értékelése 1992-ben kezdődött Magyarországon. A munka valamennyi fázisát a TÜV NORD-KTI Kft., illetve annak jogelődje végezte Dr. Véssey Tamás vezetésével.

Mivel a gépjárművek nappal, jó látási viszonyok mellett is kötelező kivilágítását 1993-tól írták elő, kézenfekvőnek tűnt a biztonsági övviselési és a nappali tompított fényszóró használati arányok együttes megfigyelése. Az éves mintanagyság meghaladta a 10 000 gépjárművet; az adatgyűjtés személygépkocsikra, mikrobuszokra és kisáruszállítókra (M1 és N1 gépjármű kategória) terjedt ki. A külföldi és taxi rendszámmal közlekedő gépkocsik nem kerültek figyelembevételre. A különböző úttípusok (lakott területen kívüli út, autópálya, lakott területen belüli út) mintaszáma meghaladta a 3000-et.
Mivel a biztonsági övekre és a gépjárművek nappali kivilágítására vonatkozó felmérést egyszerre végezték, a megfigyelésekre mindig jó időjárási és látási viszonyok között került sor annak érdekében, hogy elkerüljék e tényezőknek a nappali tompított fényszóró használati arányra gyakorolt hatásából eredő torzítást. Az adatgyűjtést mindig az év azonos időszakában bonyolították le, így az eredmények összehasonlíthatósága is biztosított volt.

A cikk részletei –>

- integratorforum.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes