Kétségek a vasúti közlekedés regionalizációjáról

Hivatalosan lekerült a napirendről a vasúti mellékszárnyvonalak megszüntetése, a fogalom helyét a regionalizáció váltotta fel, vagyis a ma személyszállítást végző vasútvonalak működtetéséről regionális testületek dönthetnek majd. A legfőbb kérdés, hogy ki állná a regionális kezelésbe kerülő vonalak fenntartásának költségeit − írja az MR1 Kossuth.hu.

A mai formában a jövőben kevesebb mint háromezer kilométeren járnának vonatok az országban. A fennmaradó 4800 kilométer vonal sorsa kérdéses, erről a még meg sem alakult regionális tanácsok döntenének a helyi viszonyokat figyelembe véve. Egyelőre nem világos, hogy külön regionális vasúttársaságok jönnének-e létre, mint ahogy az sem, hogy ki fizetné a fenntartás költségeit. Végvári András, az Állami Számvevőszék önkormányzati szakértője úgy tudja, a minisztérium egy önálló, regionális testület létrehozását tervezi, amelynek szolgáltatásszervezési, szolgáltatás megrendelési feladatai volnának.

A cikk részletei ->
- magyarkozlekedes.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes