Két óriás debreceni közlekedési projekt közbeszerzési tenderét írták ki

Debrecen önkormányzata nyílt közbeszerzési eljárást indított két jövőbeni nagy projekt előkészítése érdekében. Az „Intermodális személyszállítási központ létrehozása Debrecenben" című, valamint a „Debrecenben és vonzáskörzetében kötöttpályás elővárosi, gyorsvasúti közlekedési rendszer fejlesztése" című pályázati projektjavaslatokhoz részletes megvalósíthatósági tanulmányok szükségesek – adta hírül az Észak-Alföldi Online magazin.

Az ezek elkészíttetése érdekében indult közbeszerzési eljárás keretében az ajánlati dokumentációt 11 ajánlattevő vásárolta meg, melyek közül 9 be is nyújtotta pályázatát. Az ajánlatok értékelését követően 2010 szeptemberének végére várható a pályázat eredményének kihirdetése. Egy részletes megvalósíthatósági tanulmányt írt ki az önkormányzat az intermodális (korábbi nevén: multimodális) közlekedési csomópont megvalósítására, illetve a Debrecen város elővárosi közlekedésének fejlesztésére. A cél az, hogy még a 2007-2013-as európai uniós költségvetési évből 2013-ra legyen újabb nagyprojektje Debrecennek.

Európai öltözetben a Nagyállomás és környéke

"Pajna Zoltán, Debrecen alpolgármestere: "A projekt megpályázásához azonban szükséges tanulmányok elkészítése: tervek megalkotása, forgalomszámlálás, közlekedési szokások megvizsgálása, vasúti és helyközi autóbuszok viszonylatainak felmérése stb. A projekt fő célja a helyközi utazási idő lecsökkentése, valamint a debreceni tömegközlekedési eszközök hatékony használata. Természetesen Debrecennek megvan a maga közönsége, hiszen több, mint 200 ezren vagyunk. A mi közlekedési rendünket is szabályozni kell, ezért szükséges a Nagyállomás mellett egy olyan csomópontnak a megépítése, ahol a helyi, helyközi, távolsági és a repülőtéri közlekedést egy projektbe rakjuk.

Az alpolgármester szerint: "Vizsgálnunk kell, hogy a Debrecenbe jelenleg 9 bejövő vasúti vonal esetében melyik az a járat viszonylat, ahol minél nagyobb tömegben jönnek a Debrecenbe érkezők és mi az amit ki lehet váltani elővárosi közlekedéssel. Ez természetesen azt jelenti, hogy Debrecen belterületén helyi közlekedési eszközként működik, míg a város külterületén gyorsvasútként közlekedik az adott jármű. A budapestiek jól ismerik a HÉV-et, de ez egy egészen más közlekedési eszköz lenne. Erre a tanulmányra várunk most pályázókat. Ez a tanulmány rendkívül költséges, hiszen rengeteg vizsgálatot kell elvégezni, ráadásul az előkészítés egy elvi engedélyes szintű tervet fog tartalmazni.
Mint ismert: felmerült már korábban is, hogy egy új épület legyen a Nagyállomás melletti téren, de az is felmerült, hogy a Nagyállomás bizonyos vágányait fedjük le és oda kerüljön ez a csomópont vagy hogy a homokkerti felüljáró mellett egy új átvezetés legyen, de szóba jött az is, hogy a most felépítendő új nyugati tehermentesítő kiskörútnak az Erzsébet utcai csomópontjából legyen egy közúti aluljáró átvezetése egészen a repülőtér, illetve a Gázvezeték utca irányába. Mindezeket a közlekedési helyzeteket fogja ez a tanulmány részletesen elemezni és lehetőséget ad arra, hogy a következő szinten már építési engedélyes terveket tudjon az önkormányzat elkészíteni, ami feltétele annak, hogy az uniós pályázatokon sikerrel szerepelhessünk."

Kampány vagy valóság?

A pályázat beadása szeptemberben lesz. Ezt követően az engedélyes tervek 2011-2012-ben készülhetnek el. Az önkormányzat szándéka, hogy a debreceni 2-es villamoshoz hasonlóan ezen beruházásokat is nagy projektként kezelje a magyar kormány, valamint az Európai Unió. Amennyiben sikerrel pályázik Debrecen, akkor leghamarabb 2013-ban elkezdődhet a projekt.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes