Készül a MÁV-csoport stratégiája

Készül a MÁV csoport stratégiája, amely 2030-ig határozza meg a cégcsoport, illetve a magyar vasút működésének irányvonalát – mondta az MTI-nek Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Az időtáv egyrészt az Új Széchenyi Terv távlatát, másrészt a vasúti fejlesztések, beruházások, eszközök élettartamát veszi figyelembe.

5341 016-3 Agárdra érkezik

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a  közúti közösségi közlekedést nem alárendelni kell a vasútnak, hanem összehangolni a két közlekedési álágazatot. A közösségi közlekedésnek az egyéni közlekedés a versenytársa – szögezte le.

Szarvas Ferenc elmondta, hogy a MÁV csoport működésében megteremtik a teljesítményelvű értékelést, de fontos figyelembe venni azt a tényt is, hogy a különböző vállalati intézkedések bevezetése és a menedzsment eszközök alkalmazása önmagában még nem elegendő a vasút szinten tartásához, fejlesztéséhez.

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte: már rövid távon is feladatuknak tekintik az utazási igényekhez igazodó kínálati ütemes menetrend struktúra kialakítását, az utas komfort, szolgáltatási színvonal növelését. A budapesti és az elővárosi vonalak ugyancsak kiemelt kérdést jelentenek, ezért van jelenleg is napirenden a vasút és a főváros együttműködése. Ami pedig az ingatlanokat illeti, az önkormányzatokkal  közös megoldások keresése szükséges országos szinten.

A vasúti pályák állapotával kapcsolatban Szarvas Ferenc elmondta, hogy a pályák 50 százalékán a közlekedésbiztonság szem előtt tartása miatt lassújel korlátozás alatt áll. A lassújelek feloldásához szükséges beruházásokhoz több 10 milliárd forintra lenne szükség.

Az európai uniós forrásokat elsősorban a pályahálózat fejlesztésére kívánják koncentrálni, a közösségi fejlesztési források Európa vasúti fővonalaira koncentrálódnak. A gördülőállományra azonban lehetséges különböző piaci források igénybe vétele is.

A MÁV-csoport a 2010-es évet mintegy 40 milliárd forint veszteséggel zárja. A MÁV Zrt. – az előzetes adatok alapján – 43,1 milliárd forint veszteséggel működött a pályavasúti és központi szolgáltatásokból, a vasúti személyszállítást lebonyolító MÁV-START Zrt. 211 millió forint, a vontatást végző MÁV-Trakció Zrt. 1,64 milliárd forint, a járműkarbantartással foglalkozó MÁV Gépészet Zrt. 107 millió forint mérleg szerinti nyereséget könyvelhet el.

Az utas szám, illetve utaskilométer tekintetben a 2010 évi előrejelzés néhány százalékos csökkenést mutat, a MÁV-nál optimistán tekintenek a jövőbe, bíznak elképzeléseik helyességében és már rövid távon érezhető hatásában, ezért a tendencia megfordulását és az utasok számának kis mértékű emelkedését, az elégedettségi szint javulását várják – hangsúlyozta Szarvas Ferenc.

forrás: mfor.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes