Kravtex típusu magyar midibuszt tesztel a BKV

Magyarország piacvezető autóbuszgyártója, a Kravtex Kereskedelmi Kft. 2010. augusztus 31-én hatnapos tesztelésre adta át a BKV-nak új fejlesztésű, alacsonypadlós városi midibuszát, a Credo EN 9,5-et.

A fővárosi utazóközönség így a hét végéig díjmentesen próbálhatja ki a legújabb magyar autóbuszt, amelyről a gyártó és a közlekedési vállalat egyaránt várja az érdeklődő utasok észrevételeit. Az autóbusz gyártója a magyar tulajdonú Kravtex Kereskedelmi Kft. 1999 óta foglalkozik új autóbuszok gyártásával. Credo márkanevű járművei a mai magyar buszgyártás legsikeresebb termékei, amelyek 18 különböző típusváltozatának közel 900 példánya fut a magyar utakon. A 24 Volán-társaság mellett személyszállító vállalkozások, közintézmények, önkormányzatok, kistérségi társulások is nagy számban használnak Credo buszokat, így példátlan mennyiségű üzemeltetési tapasztalat, referencia áll a gyártó rendelkezésére.

A Credo buszok hangsúlyozottan magyar termékek, amelyek az egymástól 40 kilométerre fekvő Mosonmagyaróváron, illetve Győrben készülnek. A Moson szívében található, 11.000 m2-es, vadonatúj autóbuszgyárban és a megyeszékhelyen található korszerű összeszerelő-üzemben összesen 400-an dolgoznak, s évente akár 700 darab autóbusz elkészítésére képesek. A jelentős élőmunka-hányad mellett a számtalan beépülő magyar alkatrész eredményezi, hogy a Credo buszok értékarányosan 65-70%-ban magyar termékek.

A Credo EN 9,5 az ötödik Kravtex-busz, amely bemutatkozik a budapesti utazóközönségnek. 2007 októberében a BN 12 és BN 18 típusok, 2009 novemberében a Citadell 12, idén májusban pedig a Citadell 19 típusjelű autóbusz vendégeskedett a közlekedési vállalatnál. A korábbi négy, normál méretű városi busz után most egy különleges járművet, egy úgynevezett midibuszt tesztelhet a BKV.

Az EN 9,5 méreténél fogva kiemelkedik midibusz versenytársai közül. Azoknál robusztusabb, tartósabb és jelentősen több utas befogadására képes. Fiat gyártmányú, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású erőforrása az Allison márkájú automata váltóval párosítva agilis, dinamikus menettulajdonságokat és páratlanul alacsony fogyasztást kölcsönöz a busznak. A tágas, légkondícionált utastérben 28 ülőhely mellett 40-50 állóhely található, az ülések kényelmesen párnázottak, a kerekesszékkel közlekedők pedig a második ajtónál kiépített rámpán juthatnak a busz belterébe. A modern elektromos rendszer látványos elemei a korszerű audio-vizuális utastájékoztató rendszer és a sofőrt szolgáló fedélzeti számítógép.

A budapesti tömegközlekedőknek már nem ismeretlen ez a kategória: a Várban, illetve számos kevésbé forgalmas járaton már régóta közlekednek az Ikarus 405-ös kisbuszok. Ezek kiváltása már évek óta szerepel közlekedési társaság tervei között, ám az elavult Ikarus-ok a mai napig futnak. Üzemeltetésük rendkívül költséges, a folyamatos meghibásodások pedig kényelmetlenséget jelentenek az utasoknak, s akadályozzák az üzemeltetőt a megfelelő mennyiségű jármű napi kiadásában is. A BKV rekonstrukcióért kiáltó gépparkján túl azonban az ország számos más helyén is szerep juthat a midi Credónak. Így a vidéki nagyvárosok helyi hálózatain, ahol mérsékelt forgalmú járatok „hordják rá" az utasokat a gerincvonalakra, a 12 méteres buszok kiváltására is alkalmas lehet az EN 9,5.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes