Képes riport a TRANSPORT LOGISTIC, Münchenben, május 12-15-ig rendezett szakmai nagytalálkozójáról, I.

A logisztika jelentősége a gazdasági mechanizmusok hatékony működtetésének megszervezésében manapság már nem vitatott. Kommunikációs eszközei igen sokfélék: azok közül egyik – másik kiemelkedő fontosságú.

A logisztika jelentősége a gazdasági mechanizmusok hatékony működtetésének megszervezésében manapság már nem vitatott. Kommunikációs eszközei igen sokfélék: azok közül egyik – másik kiemelkedő fontosságú. Ilyenek például azok az információ – szegmensek, amelyek lehetővé tesznek egyazon időben és helyen innovatív megjelen(ít)éseket és egyúttal képesek azokat attraktív módon kommunikálni az érintettek, az érdeklődők felé és részére. Egyben új kapcsolatokat és maradandó plusz értékeket indukálva interaktív módon működnek a résztvevők, a megjelentek számára az összejövetel, a találkozás(ok) után is. Ilyen tartalmú szakmai rendezvény a TRANSPORT LOGISTIC, két évenként Münchenben. Fölösleges felsorolni a TL-en megjelent szakmai személyiségek nevét, a résztvevő, az egyes nemzetgazdaságokban tevékenykedő gazdasági irányítók beosztását, a döntéshozókat sem, a jövendő fontos emberi tényezőinek – a gazdasági- és műszaki egyetemekről delegált hallgatók – számát; ők a TL-en a szakmai bemutatók, a workshopok, szakmai napok, konferenciák rendszeres, szorgalmas látogatói voltak és úgy tűnik: 2009-ben is maradtak. A globalizáció, az ellátási lánc – és a logisztika – nemzetközi trendjét, a benchmarking (meg)figyelése nélkül nehéz értékelni folyton és egyre gyorsuló világunkban. A Transport Logistic-ot úgy is jellemezhetjük, hogy az optimális mozg(at)ás (le)vezénylésének tudománya jelenik meg 2 évenként a bajor fővárosban. Mára kiderült: nincs egymástól izolált, elkülöníthető szállítási, közlekedési (és raktározási) eszköz és módozat: a logisztikai megoldásoknak egymással összefüggő, egymást figyelembevevő szisztémákat kell tükrözniük a forgalom, a közlekedés, a raktározás, szállítás folyamatában akár árukról, akár személyekről, akár információról is legyen szó. Az is kiderült, hogy a határokon átmenő forgalom tömege évenként több mint 10 Mrd. To- kilométerrel növekszik. Következésképpen a szervezéshez az utakon, a tengereken, (folyókon) a vasúton és a légi fuvarozásnál intelligens (logisztikai) megoldások kimunkálása szükségeltetik.
Úgy gondolom, nem érdektelen a TRANSPORT LOGISTIC- ot 2009.május 12-én, 10 órakor megnyitó WOLFGANG TIEFENSEE, német szövetségi gazdasági- és közlekedési miniszter gondolataiból egy – két fontosabb hangsúlyt idézni.
Kifejtette:
A Szövetségi Kormány jelenlegi legfontosabb fejlesztéseit olyan irányban realizálja, amelyeknek szoros kapcsolódásai élnek a szállítmányozási és logisztikai szektorral. Igen nagy beruházásokat teljesítenek például a közlekedési- szállítási és kombináltfuvarozási infrastruktúrába. Sokat a tengeri kikötőik műszaki hátterének fejlesztésébe; a kikötőkhöz történő csatlakozás megkönnyítéséhez, legnagyobb légikikötőikhez történő szállítási hálózatok kiépítésébe, a hatékony átrakás erősítésébe, végül kiemelte: 2009 végéig 3000 új teheráru (autó) parkolót építenek ki a német autópályák mentén.
Közölte:
A szaktárca költségvetésének támogatására 2009- és 2010-ben cca. 12 Mrd euro áll rendelkezésre.
Ezt a rekordösszeget a közlekedés- szállítás beruházásaira fordítják. Ezen belül igen nagy gondot fordítanak a zaj- és környezetvédelemre, újabb munkahelyeket is teremtve ezzel. Törekvésük, hogy az orosz, ázsiai és dél-amerikai piac nagyobb mértékben vegye igénybe a németországi logisztikai láncot. Az új iniciatív-elv így hangzik: "Németország – EURÓPA kapuja" (Germany- Gateway to Europa) E marketing szlogent az erre létrehozott Német Logisztikai Tanács (LCG, LOGISTICS COUNCIL GERMANY) dolgozta ki és valósítja meg offenzív marketinggel vásárokon, konferenciákon, rendezvényeken stb.
Kiemelte:
Az infrastruktúrát konzekvensen építik, a környezetkímélő szállítási módozatokat előnybe részesítve: bár a teherautó fuvarozás még flexibilitása révén domináns, perspektivikusan a vízi és vasúti szállítás előnyei érvényesülnek majd. Ezért is erősítik a kombináltfuvarozást, csökkentve a káros-anyag kibocsátást és zajártalmat. Ami a jövő telematikáját illeti, a szakminiszter aláhúzta: Segítik a kutatást – fejlesztést ezen a területen, a cél: a digitális közlekedési- szállítási hálózat kiépítése, (Traffic- Message- Chanel, TMC) ezzel egy jobb, hatékonyabb, gyorsabb mozg(at)ási folyamatot megteremteni.
A szövetségi szakminiszter beszéde után röviden, a rendezvényről gyűjtött fontosabb információk:
Megnyitás: W.TIEFENSEE, Szövetségi Minisztérium
Moderátor: Eugen Egetenmeir: MMI. elnökhelyettes,
Elnök: Michael Kubenz: a Német Szállítmányozó- és Logisztikai Szövetség elnöke (DSLV)
Sajtófőnök: Petra Gagel, Kommunikációs Menedzser
Főcsoportok:
- SZÁLLÍTÁSI- LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÁSOK,
- TELEMATIKA (E-BUSINESS)
- TELEKOMUNIKÁCIÓ, AZONOSÍTÁSI RENDSZEREK,
- ÁRUSZÁLLÍTÁS,
- INTRALOGISZTIKA, RAKTÁROZÁS, AUTO-ID, CSOMAGOLÁS
Kiállítási terület: 100.000 nm.
Kiállítók száma: 1.760
Országok száma: 55
Ebből 41 % külföldi
Ország- prezentációk: (kollektív kiállítók) FEHÉROROSZORSZÁG, BELGIUM, CSEH KÖZTÁRSASÁG, FRANCIAORSZÁG, OLASZORSZÁG, LITVÁNIA, HOLLANDIA, SPANYOLORSZÁG.
A TRANSPORT LOGISTIC-kal egyidejű rendezvények:
AIR CARGO EUROPE,
MARILOG 2009,
EURASIA CONFERENCE
A TL. KONFERENCIA FŐTÉMÁI:
- a globalizáció veszélyei,
- a "zöld" logisztika,
- a logisztika a befektetők kedvenc (terület)e?
- a GALILEO program és az RFID lehetőségei,
- állás (lehetőségek)
További információk: www.transportlogistic.de

Kunvári Antal
(Fotók: Messe München International)

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes