Közlekedésbiztonsági helyzetkép – 2012. február

Az év első két hónapjában a személysérüléses közúti balesetek, a halálos áldozatok, és az ittasan okozott balesetek száma egyaránt csökkent – tájékoztatott a rendőrség.

A rendőrség által gyűjtött előzetes – azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő – adatok alapján 2012. január 1. és február 29. között összesen 1756 személysérüléses közúti baleset történt, 7,63%-kal kevesebb mint 2011 azonos időszakában (akkor 1901 balesetet regisztráltak). Kedvező tendencia mutatható ki a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses balesetek vonatkozásában egyaránt. A halálos balesetek száma 1,35%-kal (74-ről 73-ra), a súlyos sérüléses balesetek száma 14,74%-kal (529-ről 451-re), míg a könnyű sérüléses balesetek száma 5,0%-kal csökkent (1298-ról 1232-re).

A közúti közlekedés-biztonság terén egyértelműen a balesetben meghalt személyek számának alakulása számít a legfontosabb tényezőnek, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. Kedvező hír, hogy az első két hónap során a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 80 főről 78 főre csökkent. A két emberi élet megmentése 2,5%-os csökkenésnek felel meg.

Kifejezetten kedvező tendencia mutatható ki az ittasan okozott személysérüléses közúti balesetek alakulásában, hiszen a tavalyi 228-cal szemben idén február végéig 157 ittasan okozott balesetet regisztráltak (31,1%-os csökkenés). Az előzőeknek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 12,0%-ról 8,94%-ra csökkent. Ilyen kedvező arányra az elmúlt évtized során nem volt példa!

A közúti balesetek legfőbb okai gyakorlatilag változatlanok. A személyi sérüléssel járó balesetek 38%-ának a hátterében a gyorshajtás áll (660 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 384 baleset (részaránya 22%), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 202 baleset (részaránya 11%) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 70%-át a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 11%-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1%-ának az okozásáért voltak felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya a hideg téli hónapokban 5%-ot ért el, ami alatta marad az általános értékeknek (92 balesetet okoztak kerékpárral). A kerékpárosok által okozott balesetek száma még így is meghaladta a „motoros” kétkerekűek vezetői által okozott balesetekét, hiszen a segédmotor-kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen 54 balesetet okoztak.

Forrás: Integrátorfórum

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes