Kidurrant a lufi?

Sorra nem teljesülnek a szegedi elektromos közösségi közlekedési nagyprojekt munkáinak befejezési határidői. Az egyes villamos átadása fél évet késett, egy gázvezeték miatt a hármas is csúszik, a kettesnek pedig már el kellett volna indulnia.

title

 

A szegedi kettes villamos még álmában sem nagyon tud csöngetni; nincs hol. A három céget tömörítő Szeged Villamos 2 Konzorcium ugyanis jelentős csúszást könyvelhet el a munkavégzés terén. Hiába a városi önkormányzat rosszallása és segítségül nyújtott engedményei, még mindig eléggé foghíjas az új vonal. Az eredeti tervek szerint augusztus 18-án át kellett volna adni az új, csaknem négy kilométeres – természetesen felsővezetékkel ellátott, kevésbé természetesen: füvesített – pályaszakaszt, a kivitelező ezen kívül vállalta egy végállomási hurok kialakítását Vértó városrésznél, ígérte a megállóhelyek kialakítását, a vágányok zajcsillapítását, a közvilágítás megújítását, a járdák átalakítását és kerékpárút létesítését.

Ezt a határidőt azonban több okból módosíttatni kellett: az egyik a rendkívül szeszélyes és csapadékos nyár eleji időjárás, de a másik is vízzel kapcsolatos: az építési munkák során a kivitelezők egy rossz helyen lévő vízvezetékre bukkantak, ezt el kellett helyezni az útból. A határidő-módosítást végül gördülékenyen végrehajtották, a háromtagú (brnói, budapesti, nyíregyházi) konzorcium még arra is lehetőséget kapott, hogy reggel hattól este tízig végezhesse a munkát, sőt, ha szükség van rá, hétvégi napokat is kaphat. Azonban lejárt a kijjebb tolt határidő, és még mindig nem csilingel semmi a Rókusi körúton, továbbra is a munkagépek dübörgése hallható. Illetve – bocsánat – a kötbér súlyos milliói csilingelnek naponta a város kasszájába: minden egyes nap után tízmillió forint üti a markukat. Szakemberek szerint a beruházás decemberre lehet kész, ez alatt az idő alatt még át kell alakítani a rókusi csomópontot, s ugyanitt útszélesítést is kell végezni. Vannak, akik azt állítják, helyesebb lenne tehát a jövő év elejére időzíteni az átadást. Így is, úgy is szép pénz folyik majd be.

A harmincmilliárdos nagyprojekt kötöttpályás elemei igencsak döcögősen valósulnak meg. Emlékezhetünk: az egyes villamos külső szakaszának felújítása is több hónapot késett (a belsőt pedig tizenkét hónappal elhalasztották): november-december helyett csak május kilencedikén indulhatott meg a forgalom, de akkor is csak ideiglenes használatbavételi engedéllyel. A végleges talán novemberre érkezik meg, már ha a sínek fektetéséért felelős cég megkapja régóta esedékes díjazását. Ellenkező esetben nem írják alá a szükséges papírokat. Az egyes villamos építésének késése miatt a város (már az időjárás okozta kényelmetlenséget is tekintetbe véve) 740 milliós kötbért követel, amelyet a kivitelezők bíróságon támadtak meg.

Forrás: iho.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes