Ki fizesse a dolgozó munkába járását?

Változnak a munkába járási költségtérítés szabályai, amely elbocsátáshoz, valamint a vidékiek diszkriminálásához vezethet. A jogász szerint a cégek már-már luxus-kiadásként tekintenek a dolgozók munkába járásának költségeire. A munkaadók szerint viszont aránytalanul nagyok a rájuk rakódó terhek.

A munkába járási költségtérítés szabályai május elsejétől változnak, ekkortól ugyanis már 86 százalékos térítést kell a munkáltatóknak fizetniük dolgozóik számára. Eddig csak a vonatra járt a 86 százalékos térítés, autóbuszra, elővárosi közlekedési eszköznél 80 százalék volt a hányad. Az új rendelet – a felsoroltakon túl – kiterjeszti a közlekedési eszközök körét a menetrendszerinti hajóval és komppal. A dolgozó bármilyen közlekedési eszközt használ a más településről történő munkába járáshoz, a munkaadójának minimum a jegy vagy bérlet 86 százalékát kell megfizetnie. A HÉV és a busz 80 százalékos támogatási megkülönböztetése tehát megszűnik.

A támogatás felső határa 30 ezer forint
Az Országos Érdekegyeztető Tanács plenáris ülésén a felek között abban volt vita, hogy amíg a szakszervezetek maximum havi 40 ezer forintos költségtérítést tartanak szükségesnek a dolgozók hétvégi hazautazásához, a munkaadók 25 ezer forintban határozták volna meg a limitet, amely végül 30 ezer forint minden közlekedési eszközre 2010-ben. (Ez minden évben a KSH átlagos fogyasztó árindexével emelkedik.)

A cikk részletei –>

- HR Portál -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes