Keleten már teljes a körgyűrű

2008. szeptember 16-án, kedden, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ünnepélyes keretek között átadta a forgalomnak az M0 körgyűrű M3-as autópálya és 4-es számú főút közötti 26,5 kilométeres, új szakaszát. Az eseményen részt vett Dr. Szabó Pál közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, valamint Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere.

 

A kormány egyik prioritása a gyorsforgalmi utak fejlesztése, Baross Gábor óta nem fejlődött ilyen ütemben a közlekedés Magyarországon – mondta Gyurcsány Ferenc az M0 körgyűrű M0-M3 csomópontjában tartott ünnepségen. A miniszterelnök beszédében hangsúlyozta, hogy az elmúlt hat évben Magyarországon megduplázódott a gyorsforgalmi utak hossza. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak- és Kelet-Magyarország is bekapcsolódjon a gazdaság vérkeringésébe, "így ma Borsodból akár Portugáliáig lehet haladni autópályán" – mondta a miniszterelnök. Hozzátette: így valósul meg az, hogy az ország különböző területein élők egyenlően részesedjenek a javakból.  Demszky Gábor főpolgármester elmondta: az új szakasz 20 százalékkal csökkenti a városba tartó utak – főleg a Szentendrei és a Váci út – forgalmát, és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről.

A 4-es számú főútvonaltól induló, az M3-as autópálya-kereszteződésig tartó M0 keleti szektor hossza 26,5 kilométer. A kétszer kétsávos utat mindkét oldalon leállósávval, középütt elválasztó zónával alakították ki. A 4-es számú főútvonal és az M31 elválási csomópontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy az út a későbbiekben kétszer háromsávosra bővíthető. A teljes szakaszt betonburkolattal látták el, ezzel a várható intenzív nehézgépjármű-forgalmat figyelembe véve az út teherbírásának növelésére törekedtek.

A szakasz átadásával megvalósul az M1-M7 és az M3 autópályák összekötése, amellyel az eddigi magyarországi rész-gyorsforgalmi úti hálózatok valódi hálózattá szerveződnek. A fejlesztés további kiemelkedő jelentősége, hogy az V. Helsinki folyosó két magyarországi ága, az M7 és az M3 Budapest környékén átvezetésre kerül, így lehetőség nyílik a nemzetközi tranzitforgalom Budapest belső területén kívül történő átvezetésére, amely a Hungária-körút jelentős tehermentesítését eredményezi.

A M0 körgyűrű keleti szektorának megvalósítása (előkészítés és kivitelezés) 350 millió euróba kerül. Ehhez az Európai Unió Kohéziós Alapjából 285 millió eurós támogatás használható fel, a további szükséges forrásokat a Magyar Állam biztosítja. A 4. sz. főút és M3 autópálya közötti 26,5 km-es körgyűrű szakasz kivitelezési költsége nettó 49 Mrd Ft. A kedvező kivitelezési áraknak köszönhetően ugyanezen keretből valósul meg a 12,4 km-es M31 autópálya is, melynek várható kivitelezési költsége nettó 21,8 Mrd Ft.

A cikk részletei –>

- KHEM -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes