Katasztrofális napokon van túl a Suzuki

Valamelyest ugyan mérséklődött a magyar autópiac zuhanásának üteme áprilisban, azonban visszaesése még mindig több mint 45 százalék volt az előző év hasonló időszakához viszonyítva és márciushoz képest is kevesebb személygépkocsit sikerült értékesíteni. A Suzuki eladásai 85 százalékkal zuhantak.

A tavaly áprilisi 6715, és az idén márciusi 4393 darab után 2010 áprilisában 3654 darab személygépkocsit vásároltak Magyarországon – derült ki a Datahouse Kft. adataiból.
Az idei első három hónapban rendre jóval 50 százalék fölötti esést mutattak a magyarországi autóértékesítési számok éves összevetésben, vagyis az áprilisi eredményt akár a lassú konszolidáció jeleként is lehetne értelmezni. Az adat márciushoz képest csökkenést jelez ugyan, azonban ennek szezonális okai vannak.

Ami a kishaszongépjárműveket illeti, a tavaly áprilisi 911 darab, illetve az idén márciusi 626 darab után áprilisban 607 darab ilyen autót adtak el. Ezen a területen gyorsabbnak tűnik a piac talpraállása: az

év első két hónapjában még közel 60, márciusban majd 50 százalékkal zuhantak az értékesítések, áprilisban azonban 33 százalékosra lassult az esés éves szinten.
Összességében személyautókból és kishaszonjárművekből 44 százalékkal fogyott kevesebb áprilisban, mint tavaly ilyenkor; míg az első négy hónapban 52 százalékos elmaradást regisztrálhattak a forgalmazók.
A Skoda volt a legkeresettebb

Az egyes márkákat illetően nagy eltérések tapasztalhatóak a tendenciában. Áprilisban a legtöbb autót a Ford kereskedői tudták eladni, de az 541 darabos szám több mint 56 százalékos elmaradást jelent a tavaly áprilisitől, ami a top 10-es rangsorban a második legrosszabb adat.

Ezzel szemben a Skoda több mint 61 százalékos forgalombővülést ért el, amivel a második legkeresettebb márka lett a negyedik hónapban.
A 10 legnépszerűbb márka között a Suzuki szenvedte el a legkomolyabb visszaesést, miután közel 85 százalékkal, 1025 darabról 161 darabra mérséklődött forgalma. Ezzel a teljes listán is a második legrosszabb szereplő a közel 95 százalékot zuhanó Land Rover mögött.

A hónapról hónapra eltérű ütemű változások, és az alacsony értékek azt eredményezik, hogy az egyes márkák piaci részesedésében viszonylag rövid idő alatt nagy elmozdulások mennek végbe. Így, bár a Ford továbbra is vezeti a rangsort, piaci része viszont 16-ról 12 százalékra hanyatlott. A Suzuki több mint 13 százalékról 4 százalék alá esett, viszont a Skoda valamivel több mint 3 százalékos részesedését 10 százalék fölé tudta tornázni

A másik szereplő, amelyik 2009 áprilisához képest növelni tudta részesedését, a Dacia; a román gyártó egyetlen darabbal tudta felülmúlni tavaly áprilisi teljesítményét.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes