Jóval kevesebb pénzt kap a MÁV

Szűkös hónapok elé néz a MÁV – írja a Népszabadság. A vasút várhatóan harmadát kapja annak a pluszpénznek, amit a 2010-re kialkudott állami támogatás kiegészítésére kért.A cégcsoport anyavállalata nem számíthat tőkeemelésre, finanszírozását a reorganizációs program kidolgozása után alakítanák át.

Lenyomta a tőkeemelésért és beruházási hitelekért lobbizó MÁV-ot Oszkó Péter. A pénzügyminiszter nem hatódott meg a társaság üzleti tervében felvázolt sötét jövőképtől –attól, hogy kormányzati beavatkozás nélkül ellehetetlenülhet a vasúti közlekedés, és a vállalatcsoport cégei közül több nem kerülheti el a csődöt. A vasutasoknak bele kell nyugodniuk, hogy a költségvetéstől kért többletforrások szerény hányadát kaphatják meg az első fél évben. Cserébe nyártól már az új kormány zsebében turkálhatnak, ha tudnak.Személyszállító cégén keresztül juttatná pluszpénzhez az állami vasutat a pénzügyi tárca: a MÁV-Start Zrt. közszolgáltatási szerződésében meghatározott idei költségtérítését a központi büdzséből előreláthatólag 22 milliárddal fejelik meg. Ha a tervet a kormány jóváhagyja, a személyszállító vonatokat közlekedtető társaság 2010-ben 142 milliárdból gazdálkodhat – ami már csak hatmilliárddal marad el az erre az évre tervezett kiadásától. A MÁV-Startnál feltehetően már azt is tudják, mire költik a pénzt – a cég számlájára érkező bevétel döntő része a pályahasználati díjak kifizetésére megy majd el. Ez egyúttal azt is jelenti: a személyszállító vasútnak adott 22milliárd néhány hónap elteltével végül anyavállalatánál, a MÁV Zrt.-nél köt majd ki. Ami jól is jön a vállalatnak. Jóváhagyásra váró üzleti tervében megfogalmazott kéréseit ugyanis a pénzügyi tárca elutasította. Elsőként az a javaslat került le a napirendről, hogy az állam legkésőbb az év végéig negyvenmilliárd forintos tőkeemeléssel stabilizálja a MÁV Zrt. gazdálkodását. Elbukott az a kezdeményezés is, hogy a kormány garanciákkal támogassa a vasút 22,5 milliárd forintról szóló beruházási hitelszerződéseinek megkötését.
***
Közben a Közbeszerzési Döntőbizottság 45 millió forintra büntette a MÁV Zrt.-t, mert egy korábbi, kisteherautó és személyautó flotta bérletre vonatkozó szerződés meghosszabbítása kapcsán megsértette a közbeszerzési törvényt. A döntőbizottság határozata szerint tavaly április elseje óta a közbeszerzés megkerülésével használták azokat a járműveket, amelyekre kötött szerződés egy nappal korábban lejárt. Az elmúlt egy évben érvényes új közbeszerzés nélkül 1,5 milliárd forintot fizettek ki a kisteherautók használatára és fenntartására.

Forrás: OrientPress Hírügynökség

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes