Újraindult a munka a legendás autógyárnál

Másfél hónap szünet után ismét megkezdték a Saabok gyártását a svédországi Trollhättanban. A skandináv autógyártó az utolsó pillanatban menekült meg a felszámolástól, miután a General Motors (GM) hosszú huzavona után végül eladta a céget a holland Spyker sportkocsigyártó cégnek.

Hétfő reggel ismét megindult az autógyártás a Saab svédországi központjában, Trollhättanban, ahol jelenleg 3000 ember dolgozik, adta hírül a Handelsblatt. A munkát még év elején szakították félbe. mivel a cég jövője körüli bizonytalanság nyomán leálltak a beszállítók.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Saab korábbi tulajdonosa, a General Motors (GM) január végén mégis úgy döntött, hogy eladja leánycégét, a korábban felszámolásra ítélt Saabot a holland Spyker Cars sportautógyártó vállalatnak.
A február végén lezárult üzlet részeként a Spyker 74 millió dollárt (52,2 millió euró) fizetett a GM-nek készpénzben és 326 millió dollár értékben bocsátott ki számára elsőbbségi részvényeket, a svéd kormány pedig garanciát vállalt az Európai Beruházási Banknak (EIB) a Saab átszervezéséhez biztosított 400 millió eurós hitelére.
A svéd autógyártóban sok évtized alatt felhalmozódott know how egy részét már korábban pénzzé tette a GM: tavaly év végén a kínai BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co.) ugyanis 200 millió dollárért vette meg a GM-től háromféle Saab-alváz és két autómotor jogát. A megvásárolt szellemi tulajdon kiterjed a Saab 9-5-ös és 9-3-as szedánjára és a gyártásukhoz szükséges berendezésekre is.
Az 1937-ben alapított Saabot 1990-ben szerezte meg az amerikai óriáscég, amely azonban helyi elemzők szerint nem tudta kihasználni az autógyárban rejlő lehetőségeket. Ezt jelzi, hogy csaknem két évtizedes uralma alatt a Saab mindössze egyetlen évben, 2001-ben volt képes nyereséget termelni.
40 ezerre csökkentek az eladások
A svéd autógyár 2006-ban 133 ezer, tavalyelőtt viszont már csak 94 ezer autót értékesített – ez a GM globális eladásainak mindössze 1,1 százaléka. Nettó vesztesége 2008-ban hárommilliárd koronára (akkori árfolyamon számítva 341 millió dollárra) rúgott, miközben új modellel utoljára 2001-ben rukkolt elő. Az eladások tavaly tovább csökkentek: alig 40 ezer Saab talált gazdára.
Ami a vevőt illeti, a holland Spyker extrém mértékben drága luxus sportkocsik gyártásával foglalkozik és 2008-ban összesen 37, 2009 első felében pedig 23 autót adott

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes