Javaslatcsomagot készítettek a fuvarozók

A magyar fuvarozók versenyképességének javítására kilencpontos javaslatcsomagot juttatott el a szakminisztériumba a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesület – mondta a szervezet elnöke a XII. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden.

Vereczkey Zoltán hangsúlyozta: ma az export-bővülésnek egyetlen akadálya a forrásszűke, ami az elmúlt nyolc évben is jellemző volt az árufuvarozóknál. Az eszközparkjukat nem tudták olyan mértékben fejleszteni, hogy az exportpiacra hatékonyan kiléphessenek. A rövidebb távú elvárás legalább annak elérése, hogy a Magyarországra érkező import- és az innen induló exportáru fuvarozását, logisztikai feladatait magyar cégek lássák el.

A magyarországi alkalmazottak 3,5 százaléka dolgozik a közúti közlekedési szolgáltatási szektorban, amely ugyanakkor az éves államháztartási bevétel közel 6 százalékát biztosítja. A közúti fuvarozás helyzetének javítására „mértéktartó” javaslatcsomagot juttattak el a minisztériumhoz – számolt be az elnök. A 30-35 pontos eredeti csomag helyett ugyanis csupán 9 intézkedést kértek sürgősen. Ezek közt első helyen áll az üzemanyag-megtakarítás adómentes kifizetési lehetősége, majd a napidíj korrekciója. Az előbbi adómentességét sikerült megvédeni – fogalmazott az érdekképviselő. Utóbbinál a cél az, hogy a mostani 25 eurós napi díjat, az uniós átlag 40-hez közelítsék.

A listán szerepel a kereskedelmi gázolaj alkalmazása és a biodízel jövedéki adójának mérséklése is. Magyarországon ugyanis több mint egymillió tranzitálást hajtanak végre évente külföldi kamionok, viszont nem az országban tankolnak. Ha a jövedéki adó egy részét visszatérítik, akkor ösztönözve lennének arra, hogy az itt elhasznált üzemanyagot visszatankolják. Jelentős lépés volt az is, hogy hétfőn elfogadta a parlament a kereskedelmi gázolaj árat – jelezte az elnök.

A szakember emellett a vámkezelés szabályainak áttekintését is fontosnak tartja. Emellett a gépjárműadó mértékének korrekciója is szükséges lenne, valamint az átírási illetéket átgondolása. Egyszerűsíteni kell az új haszongépjárművek forgalomba helyezését, és gondoskodni kell a szakképzett gépkocsivezetői utánpótlásról. Ez utóbbi esetében jelentős támogatására lenne szükség, hiszen ha a tervek szerint bővül az export, akkor kell az új munkaerő. Kilencedik javaslatként a használatarányos útdíj bevezetését szorgalmazzák a közúti fuvarozók – mondta el Vereczkey Zoltán.

forrás: mfor.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes