Januártól változnak a járműkezelési vizsgák és a kategóriák

Jogszerűség, nemzeti érdek és ésszerűség – e három tényező függvényében végzi munkáját a fővárosi Közlekedési Felügyelőség. A Rádió Orient műsorában Ipolyi-Keller Imre, a szakigazgatási szerv vezetője bemutatta a január 19-től várható változást a járműkezelési vizsgákban és a különböző kategóriákban. Emellett szót ejtett az elektronikus tanfolyamok megjelenéséről, az emberek türelmetlenségéről és a kátyúzásról is.

A fővárosi Közlekedési Felügyelőség a jogszabályok, a nemzeti érdek és az ésszerűség figyelembe vételével érvényesíti munkáját. A hatóság fontos feladata a közúti közlekedés biztonságának garantálása, a preventív jelenlét. Ipolyi-Keller Imre szakigazgatási szerv vezető fontos elemként emelte ki a felesleges tortúrák és költségek elkerülését. A Rádió Orient vendége emellett a hivatal kettős irányításáról is beszélt. A szakmai irányítói feladatokat a Nemzeti Közlekedési Hatóság látja el, míg a működtetés a kormányhivatal feladata – magyarázta.

Ipolyi-Keller kiemelte, a polgárok jelentős része járművezető, 90 százalékuk rendelkezik valamilyen vezetői jogosultsággal. „Nagy gond, hogy az emberek többsége amint kilép a kocsiból, gyalogosként megfeledkezik a KRESZ szabályokról. Ezzel rossz példát mutatnak az ifjúságnak” – hangsúlyozta.

Január 19-től számos változás történik a járműkezelési vizsgák és a különböző kategóriák területén. Ipolyi-Keller elmondta, a korábbi tanpályán végrehajtandó feladatok integrálódnak a forgalomban végzett gyakorlatok közé. „A jövő évtől az európai uniós normák átvétele kapcsán új járműkategóriák születnek, emellett bizonyos járműkategóriák eltűnnek. Ilyen lesz például a segédmotoros kategória AM néven való bevezetése, valamint a korábbi A korlátozott kategória A2-re való átnevezése. A korábbi engedélyeket továbbra is lehet használni, azonban képzések már nem indulnak a területen. Emellett a teherautósok 21 éves, míg a nagybuszosok 24 éves kor után szerezhetnek járművezetői jogosultságot. Továbbá december 1-jétől a motorosvizsgáztatás is megszűnik” – sorolta a vendég a változásokat.

Az OrientPress Hírügynökség közigazgatási rádiójának vendége a módszertani változásokról és a negatív jelenségekről is beszélt. A hivatalvezető elmondta, az elméleti képzésben megjelent az elektronikus képzés lehetősége, mely segítségével otthonról szerezhetünk hatósági igazolást. „Az állampolgárok részéről sajnos egyre nagyobb a türelmetlenség. A kezdőknek is lehetőséget kell adni ahhoz, hogy valós körülmények között gyakorolják az elsajátított ismereteket” – emelte ki Ipolyi-Keller.

A magyar lakosság 90 százaléka rendelkezik vezetői engedéllyel, 2010-ben 84 ezer B kategóriás jogosítványt adtak ki. Ipolyi-Keller kiemelte, a tavalyi évben ez a szám 78 ezerre csökkent. „Tartalék keletkezett a rendszerben, sokan későbbre tolják a vezetői engedélyszerzést. Jelenleg huszonvalahány ezer tanuló nem jelent meg a rendszerben. Ennek ellenére nagy az igény, az autósiskolák között kiszorító és gyilkos a verseny” – jelentette ki a közigazgatási rádió vendége.

A balesetek számának csökkenése ellenére emelkedett az utánképzésre jelentkezők száma. A felügyelőség dolga az, hogy visszazökkentse a bevont vezetői engedéllyel rendelkező embereket a közlekedés világába – emelte ki a vendég.

A kerékpár semmilyen szinten nem szerepel a járművezetői jogosultságot igénylő eszközök között. Így a jövőben a rendszám és a kerékpáros jogosítvány bevezetése sem várható. Ipolyi-Keller elmondta, a kerékpárosok hivatalos számonkérése és az azonosító jelzés kialakítása sem történik meg.

A Rádió Orient vendége további újításként a saját számlás áruszállítási igazolvány bevezetéséről is szót ejtett. „Ez a kategória a fuvarozó vállalkozók és a saját árut szállító cégek 7,5 tonnát meghaladó össztömegű járműveit érinti. December 4-től kötelező az engedélykiadás és a nyilvántartásba vétel” – foglalta össze a változást Ipolyi-Keller.

A közúthálózattal kapcsolatban a felügyelőség a beruházások engedélyezési hatáskörével bír. Ipolyi-Keller a kátyúzásról elmondta, a hivatal csak jelzési lehetőséggel rendelkezik. „Jelezzük a közút kezelője felé a hibát, hiszen egy-egy kátyú súlyos közlekedésbiztonsági következménnyel járhat” – zárta szavait a vendég.

forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes