Újabb káoszra készülhet Buda

Az eddigi hírek szerint 3 milliárd forintot is kaphat Buda legfontosabb közlekedési csomópontja, az 1951-ig Széll Kálmán néven ismert, mai nevén Moszkva tér. A pénz a jövő évi költségvetésből érkezne, és hét képviselő módosító indítványaként kerülhet bele a büdzsébe.

Amennyiben a Moszkva tér megújítására benyújtott módosító indítvánnyal együtt fogadják el a jövő évi költségvetést, úgy Buda központja akár 3 milliárd forintos forrást kaphat környezetének megújítására, tömegközlekedési kapcsolatainak fejlesztésére. Az indítványban szereplő további 1 milliárdos tétel a főútvonalak fővárosi szakaszainak felújítására fordítódna.

A jövő évi költségvetéshez benyújtott indítványt hét képviselő neve fémjelzi, úgy mint Tarlós István főpolgármesteré, Bagdy Gábor és György István főpolgármester-helyetteseké, Németh Zoltán fővárosi frakcióvezetőjé, valamint Nagy Gábor Tamás az I. kerületi, Rogán Antal V. kerületi, és Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármestereké.
A képviselők szerint a fejlesztési pénz forrására az alultervezett bányajáradékból teremthető elő, melyből jövőre négy milliárddal több folyhat be a tervezetnél.
A Moszkva tér jelene és jövője azonban nem új keletű ügy, hiszen hosszú évek óta foglalkoztatja az urbanistákat, az építészeket, az ingatlanfejlesztőket, a közlekedési szakembereket, és megannyi társadalmi réteget, köztük magával a városvezetéssel együtt. Lépés azonban nem történt a fejlődés irányába, leszámítva a néhányaknak csak városkép romboló, másoknak művészeti értéket jelentő, alapvetően csak hangulatjavító térelem festéseket , melyek legalább az első langyos szellőit elhozták a majdani változásnak.

Az építészfórum egy korábbi cikkéből az is kiderül, hogy a tér megújításával Dr. Nagy Béla a Mű-Hely Rt. vezérigazgatója nem kevesebb, mint 24 éve foglalkozik, de a szabályozási és átalakítási terveket hosszas vizsgálatok után csak jóval később, 1999-ben kezdték el kidolgozni. A koncepcionális terveken kívül készültek látványtervek is, amik laikus szemmel inkább funkcionális egységet mutatnak, mintsem a manapság divatos sztárépítészek futurisztikus elképzeléseit.
A kérdés már csak annyi, hogy amennyiben valóban megindulna a napi százezer ember közlekedését érintő tér felújítása, az vajon mekkora káoszt okozna a környéken, főleg azok után, hogy láttuk, látjuk, hogy egy-egy kisebb tér, vagy egy híd, esetleg egy fontosabb tömegközlekedési eszköz lezárása, leállása mennyire bénítja meg a város amúgy sem gondmentes életét.

forrás: resourceinfo.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes