A szóló és csuklós Credo Citadell után a Kravtex midibusza is bemutatkozik a fővárosban. A csaknem tíz méter hosszú, alacsony belépésű kocsi augusztus 31. és szeptember 5. között a 39-es busz vonalán fog járni. A menetrend szerint közlekedő Credo-buszon ingyenesen utazhatnak.
Mintegy három éve tart a BKV tesztsorozata, ahol a cég több gyártó számára nyújtott tesztlehetőséget. A gyártók így a fővárosi forgalomban tesztelhették a buszukat, nem volt másként ez a Kravtex esetében se, akik a BN 12 és 18 után a Citadell-családot is bemutatták Budapesten. A BKV jelenlegi Ikarus 405-ösei már csak olyan vonalakon járnak, ahol feltétlenül szükséges. A győri cég nem titkolt célja, hogy a Credo EN 9,5-tel váltsák ki a sorozatot. A győri kocsi azonban két méterrel hosszabb az Ikarus 405-ösnél, ezért a Várban jelenleg nem is tesztelhetik, de a gyártó szerint gond nélkül elférne a 16-os vonalon is. A Kravtex szerint a tíz méteres kocsival a valós utasigényeket is ki tudják szolgálni, mert olyan vonalakra is megfelelő, ahol a 405-ös kevés, de egy tizenkét méteres szóló kocsi meg már sok. Hasonló vonal a 39-es is.
Mozgássérültek számára a második ajtónál egy rámpát helyeztek el
Ismerkedjünk meg a Credo EN9,5-tel: A busz Magyarországon, a Kühne mosonmagyarvári és a Kravtex győri műhelyében készült, önhordó, korrozióálló karosszériával. Amint említettük, a busz 9,5 méteres, alacsony belépésű, ami azt jelenti, hogy lépcső nélkül juthatunk az utastérbe, viszont az ülések legtöbbjéhez már lépcsőzni kell. A busz méreténél fogva kiemelkedik a midibuszok közül, több utast tud szállítani, összesen 78-an férnek el rajta, amelyből 26 utas tud ülve utazni.
A buszt kényelmes, párnázott üléssel készítették, de a hátulja felé sajnos lépcsőzni kell
A kényelemről légkondicionáló berendezés gondoskodik, a buszt az IVECO gyár 250 lóerős motorja hajtja, amely teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi normát. A gép Allison automata sebességváltóval van szerelve, saját tömege nyolc tonna, a tesztelés időszaka alatt Óbuda garázs felügyeli a kocsit.
A tesztbusz részletes menetrendjét a BKV honlapján olvashatják, véleményüket a cég azugyfelszolgalat@bkv.hu címen várja.
A külső és belső utastájékoztatót a BUSE készítette, a Vultron vezérelte kijelzőbe beprogramozták a 39-es megállóit
A műszak is ismerkedik az új busszal
A Credo EN 9,5 nemsokára az utasok előtt bizonyíthat a Batthyány tér és a Goldmark Károly utca között
(a szerző felvételei)
Forrás: iho.hu