Új vezetés az MVME élén

vasuti_kocsik

A Magyar Vasúti Magánkocsi Egyesület 2010. 05. 13-án tartotta meg éves rendes közgyűlését Budapesten.

A közgyűlést megelőzően szakmai konzultációkra került sor, melynek keretében elsőként dr. Almássy Eszter, a HUNGRAIL főtitkára tartott előadást a lobbi tevékenységről az MVME tagjai részére. Bemutatta a nemzetközi lobbi tevékenység módozatait, illetve áttekintést adott a magyarországi vasúti lobbi jelenlegi helyzetéről. A vasúti áruszállítás méltó helyének elfoglalásában főbb hazai akadályként a korszerűtlen és drága vasúti infrastruktúrát, az egységes és célirányos közlekedéspolitikai és vasúti irányelvek, illetve a környezettudatosság hiányát jelölte meg. A legfontosabb lobbicélok között említette az iparvágányok és a vasúti infrastruktúra fejlesztésének állami támogatását és a közúti közlekedés által okozott externális költségek visszaterhelését a közúti árufuvarozásra, mely azonban a nagyobb hagyományokra visszatekintő és szervezettebb közúti lobbi ellenállása miatt csak lassan halad előre.

Az önkéntes EVIC (Európai szemrevételezéses teherkocsi-tengelyvizsgálati katalógus) vizsgálatok 2010 áprilisától kezdődő magyarországi bevezetéséről Szabó Csaba a Kaminski Hungária járműjavító ügyvezetője tartott előadást. Kiemelte, hogy a vizuális vizsgálatot minden esetben el kell végezni, ha a vagon műhelybe kerül kivéve, ha magasabb szintű vizsgálatot végeznek (pl.: kerékpár fővizsga). Az első hónap tapasztalatai vegyes képet mutatnak és a vizsgált vagonok száma még nagyon alacsony ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni, de az eddigi eredmények alapján valószínűsíthető, hogy a jelenleg forgalomban lévő tengelyek átlagosan kb. 10%-a hibásnak fog bizonyulni. Mivel a vagonok 40%-án már várhatóan 2010-ben el kell végezni az első EVIC vizsgálatot, ezért a vagonjavító műhelyek kapacitásai túl lesznek terhelve, ami a műhelyben töltött időt a többszörösére növelheti.

Czitó Győző elnök előadásában tájékoztatta a tagságot az UIP (Nemzetközi Vasúti Magánkocsi Egyesület) elmúlt félévi tevékenységéről és az aktualitásokról külön kiemelve az önkéntes EVIC vizsgálatok elvégeztetésének fontosságát, jelentős hatását a biztonságra és célszerűségét; mivel ezzel várhatóan megelőzhető a még szigorúbb nemzetközi vagy magyar hatósági intézkedések bevezetése. A napirenden lévő témák közül megemlítette az ECM (Karbantartásért felelős szerv) közelgő bevezetését, a veszélyes áru szállító vagonokkal kapcsolatos műszaki intézkedések szükségességét, a kisiklásjelző berendezések fejlesztési, alkalmazási igényét és a GCU-hoz kapcsolódó információs rendszer kialakítását.

A közgyűlésen Czitó Győző elnök hivatalosan is bejelentette 2010. 05. 31-ei nyugdíjba vonulását, illetve tájékoztatta a tagságot, hogy a Pultrans Kft. ügyvezetését 2010. június 1-től Turi Gábor látja el. Jelezte, hogy nem kívánja jelöltetni magát ezt követően az MVME elnökségébe. Mivel az elnökség megbízatása is lejárt, ezért a tagság megválasztotta az új elnökséget. A tagság elnöknek Turi Gábort (Pultrans Kft.), elnök-helyettesnek Szabó Csabát (Kaminski Hungária Kft.), titkároknak pedig Juhász Pétert (Raabersped Kft.), Várady Csabát (Rolmafer Kft.) és Nagy Dánielt (Pultrans Kft.) választotta meg.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes