Új vasúti láz Európában

Klímavédelmi és gazdaságélénkítési megfontolások miatt is rendkívül nagy az érdeklődés a szupervasutak fejlesztése és építése iránt Európában. Az elkövetkező öt évre összesen 115 milliárd eurónyi beruházást irányoztak elő a – többnyire állami kézben lévő – nagy vasúttársaságok Európa-szerte – írja a Világgazdaság.

Jelen pillanatban is 3900 kilométernyi gyorsvasútpálya áll építés alatt, és további 8500 kilométer építéséről szólnak a későbbi tervek. A legújabb, pár napja üzembe helyezett járat Brüsszelt Amszterdammal köti össze, helyenként 300 kilométeres sebességgel közlekedik, és az eddigi legrövidebb menetidőt 49 perccel, egy óra 53 percre rövidítette. A kormányok és a vasúttársaságok rendkívüli építési kedvét nem kis részben az magyarázza, hogy a szupervasutakkal részben kiválthatónak remélik a sokkal nagyobb szén-dioxid-kibocsátású légi és közúti közlekedést, ez igen hasznos lehet a klímavédelmi célkitűzések elérése szempontjából. Az egyik legnagyobb fejlesztő természetesen a TGV révén európai szinten úttörőnek számító gyorsvasútépítő, a francia állami SNCF társaság. Összesen 10 milliárd euró értékű beruházást jelent egyedül az a két, múlt héten kiírt nagy tender, amelynek keretében Tours és Bordeaux között, illetve Bretagne-ban építenének ki szupervasútvonalakat.

A cikk részletei –>

- magyarkozlekedes.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes