Iszak Tibor: felelősségvállalás a fuvarozókért

Iszak Tibor a szállítmányozók szövetségének új elnöke. A Raaberlog Csoport 55 éves vezérigazgatója megtisztelőnek tartja, hogy Kautz István munkáját folytathatja, akit szakmai életútjának elismeréseként tiszteletbeli elnökké választottak a hazai szállítmányozók.

image

Az új elnök – aki megválasztása előtt társelnöke volt a szövetségnek – köszönetet mondott főszerkesztőnknek az eddigi együttműködésért és hangsúlyozta: a Navigátor és az évenkénti szállítmányozási konferencia jelentős mértékben erősítette az MSZSZ szakmai hírnevét és a magyar szállítmányozási kultúra korszerűsítését. Így a csaknem két évtizedes együttműködés az MSZSZ és kiadónk között folytatódik.

Iszak Tibor több mint három évtizede dolgozik a szállítmányozásban. Diplomás közgazdász, aki a GYSEV neveltje. A legendás Raaberspednél kezdődött szakmai pályafutása, és a konténer volt szakmai területe. A szállítmányozás liberalizálásakor, 1992-ben kezdeményezésére új társaság alakult: a Raaberfreight. A ma már hősi korszakként számon tartott ’90-es években egy-két éven belül piacvezetővé vált az Iszak Tibor vezette társaság. A dinamikusan fejlődő és profiljában is bővülő Raaberlog – már új néven – jelentős befektetésekben is szerepet vállalt, mint meghatározó magyar tulajdonú cégcsoport. Irodaházat épített a Montevideo utcában, illetve a Csepeli Szabadkikötőben is „megjelent” mint befektető. Itt a nyár végére várható Közép-Európa legmodernebb kikötői termináljának készre jelentése. Évről évre erősödő cégcsoportjuk – megőrizve szállítmányozói alaptevékenységét és piacvezető szerepét – a jövőben a befektetéseire kíván koncentrálni, ezért saját befektető társaságot alapítottak.

A szállítmányozás és a közlekedés a befektetésük célpontja. Iszak Tibor úgy nyilatkozott, hogy mivel jelentős pénzeszközzel rendelkeznek, nagy értékű cégvásárlás is szerepel a terveik között. Szállítmányozási cégük 10 milliárd, a Raaberlog Csoport viszont 25 milliárd forint nettó árbevételt realizált az elmúlt évben. Nem jelentős, de bizonyos mértékű növekedést várnak ebben az évben.
– Mi, szállítmányozók érzékeltük a válság első jeleit – mondja Iszak Tibor –, de azt hiszem, a végét is mi fogjuk bejelenteni. 2008 őszén mutatkoztak a válság első jelei, hiszen az árukapacitás rohamosan zuhant. Azt hiszem, ezt a válságot mindenki megérezte. Az MSZSZ tagvállalatai a forgalomcsökkenés ellenére megőrizték stabilitásukat, bár árbevételük 10-15 százalékkal csökkent. Úgy gondolom, hogy az időben meghozott szükséges intézkedések, illetve a forint gyengülése is közrejátszott abban, hogy nem dőltek be a speditőr cégek.

Iszak Tibort nem lepte meg, hogy elnökké választották. Kautz István már tavaly novemberben – a jubileumi fogadáson – jelezte, hogy nem kívánja jelöltetni magát. A Raaberlog vezérigazgatója évek óta társelnök, sőt a magyar szövetség képviseletében két ciklusban is a FIATA ún. bővített elnökségének alelnöke volt. Naprakészen ismeri a magyar szállítmányozás helyzetét, a szakma elismert szaktekintélye, a derékhad vezéralakja. Úgy gondolja – és ez nem az új elnök kincstári optimizmusa –, hogy a másfél éve tartó kritikus időszak után – az első negyedév mérlege alapján – élénkülés érzékelhető a szállítmányozási piacon.
A morális helyzet megőrzését tartja legfontosabb feladatának az új elnök. Bár a megbízók fizetési hajlandósága változatlan, így a 60–90 napos átutalás ma már megszokott. Iszak Tibor viszont azt a véleményt képviseli, hogy a szállítmányozó felelősséggel tartozik fuvarozó alvállalkozóiért. Elmondta, hogy mostanában a tendereken is elsődleges az alvállalkozói felelősségvállalás. Ezt viszont csak olyan szállítmányozó tudja vállalni, amelyik tőkeerős. Az MSZSZ tagvállalatainak többsége ebbe a körbe tartozik, és erre büszke az új elnök. Nem kívánja tömegesen bővíteni az MSZSZ-tagságot, mivel azt szeretné, ha továbbra is az ún. nagyok tartoznának ehhez a szövetséghez. Az MSZSZ nem elitklub, de az egységes fellépéshez feltétlenül szükséges a majdnem azonos adottságok (árbevétel, forgalom stb.). Továbbra is nyitott szervezet az MSZSZ, sőt beindítják a pártoló tagsági rendszert is.

Kapcsolatrendszerét viszont bővíteni kívánja az Iszak Tibor vezette új elnökség. Az elnök levélben fordult Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez, és minél előbbi kapcsolatfelvételt kezdeményezett. Hasonló elképzelés vezérli akkor is, amikor az ún. szakági szakmai szervezetek vezetőinél is kezdeményezi a kapcsolatfelvételt. Mindenekelőtt az MKFE és a HUNGRAIL vezetőivel kíván minél előbb találkozni.
A belső szervezeti élet erősítését és ahol szükséges, újraszervezését is rendkívül fontosnak tartja az új elnök. Iszak Tibor a megválasztott elnökséget szerencsés összetételűnek nevezte. Fülöp Zsolt, Élő Elemér, Cseh Ottó és Tomcsányi István a tapasztalt elnökségi tagok közé tartoznak, hiszen harmadik-negyedik ciklusukat töltik a testületben. Annak külön örül, hogy Fülöp Zsolt lett a társelnök. Személyében a vidéki cégek kaptak őket megillető képviseleti rangot a szövetségben. Potvorszki Zoltán második ciklusát kezdi, és az ő nevéhez fűződik a vasúti munkabizottság irányítása. Most is ez vár rá. Szalma Botond, Kiss Gábor és Léránt Zoltán az elnökség új tagjai, de egyikük sem ismeretlen a szakmai közvélemény számára.

Közvetlen találkozót tervez Iszak Tibor a szövetség valamennyi tagvállalatával. Négy-öt igazgatót vár egy-egy beszélgetésre, ahol ő többnyire hallgatni fog. Arra kíváncsi: ki mit vár a szövetségtől.
Tetszik, nem tetszik: Iszak Tibor vezetésével új fejezet kezdődik a szállítmányozó szövetség életében. De ez természetes.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes