Ismét a Scania nyerte meg az 1.000 pontos tesztet

Ismét az első helyet szerezte meg a Scania az európai 1.000 pontos teszten. A korábbi évek magabiztos győzelme után, amikor a Scania legméretesebb fülkével szerelt típusa, az R-széria rendkívül nagy fölénnyel nyert, most egy 420 lóerős G-szériás nyerges vontató újból könnyedén a teszt élén végzett – tájékoztatott a társaság.


Az 1.000 pontos teszt Európa egyik legrangosabb és sokak szerint legnagyobb kihívást jelentő összehasonlító teherautótesztje. Teherautós szakújságírók nemzetközi csapata objektív mérések mellett szubjektív szempontok szerint is pontozza a tehergépkocsikat.

A Lastauto Omnibus és a Fernfahrer magazin kiadója, a német ETM Verlag által szervezett 1.000 pontos teszt lebonyolításában a spanyol Transporte Mundial, a brit Commercial Motor és a holland Truckstar is közreműködött. A tesztről számos európai ország szaklapjaiban is megjelentek cikkek. A tesztútvonal egy 180 kilométeres távot foglal magában Németország dél-nyugati részén, a festői Mosel-völgy hegyvidéki területén.
A 2010 végén lebonyolított 1.000 pontos teszt során a 400 lóerő körüli teljesítményszinttel rendelkező flotta-tehergépkocsik összehasonlítására helyezték a hangsúlyt. A Scania G 420 Highline három vetélytárssal mérte össze tudását: Mercedes-Benz Axor 1840 LS 396 lóerős, MAN TGS 18.400 LX 394 lóerős és Volvo FM 410 Globetrotter 405 lóerős változatával.

A végső összesítés során a Scania került ki győztesként, miután 941 pontot szerzett, kilenc ponttal megelőzve a második helyezettet. A Scania G-szériás nyerges vontató különösen sok pontot gyűjtött gazdaságos üzemelés, teljesítmény és fülke kategóriában. A gazdaságos üzemelésben ráadásul közel maximális pontszámot kapott – 133 pontot a 135-ből.

A Commercial Motor 2010. decemberi számában Colin Barnett így foglalta össze az eredményeket: „Az idei teszten még nagyobb fölénnyel aratott győzelmet a nyertes, mint korábban. A mezőny első és utolsó helyezettjének végeredménye között 35 pont volt a különbség, de megint a Scania térhetett haza bajnokként." A Lastauto Omnibus a griffes modell kis fordulatszámon is rendkívül jó vezethetőségét hangsúlyozta ki: „…aminek eredményeként a Scania magabiztos fölénnyel nyerte meg az üzemanyag-fogyasztás tesztszámot."

A Lastauto Omnibus magazintól Frank Zeiten még hozzátette, hogy a Scania milyen kiválóan helytállt a hegyvidéki vezetést vizsgáló szakaszon: „a nagyon hosszú hátsó tengelyáttétel ellenére… a hegyi szakaszokon a Scania volt a leggyorsabb a négytagú mezőnyből." Miként rámutatott, a Scania jóval nagyobb átlagsebessége annak köszönhető, hogy „nagy nyomatékát rendkívül széles tartományban, egyenletesen adja le."

A Scania a gazdaságos üzemelés mellett a vezetési élményre és a fülkére is tekintélyes pontszámokat kapott. „A Scaniát nagyon élvezetes vezetni." – írja a Commercial Motor. „A kormány kiváló visszajelzést ad az útról, miközben a tükrök jó körkörös kilátást nyújtanak a fülkéből."
„Az egyedülállóan tág tartományban állítható kormánykerék révén a vezetési testhelyzet még mindig a legjobb a kategóriában. Mindezek együttesen avatták az 1.000 pontos tesztünk győztesévé a G 420 modellt." – foglalta össze a magazin.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes