Irodák összevonásával komoly költségcsökkentés érhető el

Elsősorban a költségcsökkentés vezérli azokat a nagyvállalatokat, amelyek egy irodába koncentrálják az eddig több telephelyen végzett tevékenységeiket, szolgáltatásaikat.

image

Az önálló irodának emellett alapvető előnye, hogy azt a társaság a saját igényei és elvárásai szerint szerelheti fel és rendezheti be.

„A telephelyek összevonása csupán bizonyos cégméret fölött jellemző, ezért elsősorban a bankok, biztosítók, állami cégek, illetve olyan multinacionális vállalatok választják jelenleg a költségcsökkentésnek ezt a formáját, akik a gazdasági növekedés éveiben a szervezetük növekedéséből fakadó elhelyezési igényeiket az akkor legmegfelelőbbnek tartott bérirodaházban oldották meg. A válság beköszöntével azonban a költségek lefaragása került az előtérbe” – mondta Lovro Adrienn, Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb ingatlanfejlesztő cége, az ABLON Group magyarországi ügyvezető igazgatója.

Márpedig a telephelyek összevonása a hatékonyabb területkihasználásból adódó területigény-csökkenés révén komoly megtakarítást eredményezhet a bérlőknek – derült ki az ABLON több nagyvállalat jelenlegi és esetleges jövőbeli elhelyezését vizsgáló elemzéséből. Ha egy hat telephelyből álló, több mint 10 ezer négyzetmétert bérlő nagyvállalat telephelyeit összevonják, akár 23 százalékos területi megtakarítás is elérhető, hiszen kevesebb közlekedőre, lépcsőházra, étkezőre, vizesblokkra, folyosóra és recepcióra van szükség.

„Minket is meglepett a vizsgálatnak azon eredménye, hogy milyen nagyságrendű humánköltség-megtakarítás érhető el – a fenti példánál maradva – öt különálló telephely összevonása esetén: egy recepción két fő, két műszakban dolgozik, szemben hat telephely 24 alkalmazottjával. Egy 10 éves irodabérlet esetén – a járulékokat is figyelembe véve – ez csaknem 450 millió forint megtakarítást jelent, – tette hozzá Lovro Adrienn. Megdöbbentő, de csupán ez a humánköltség-megtakarítás havi ezer négyzetméter iroda bérleti díjának felel meg.”

A telephelyek munkájának összehangolásából azonban számos további költségcsökkentés is származik, így például megspórolható a telephelyek közötti közlekedés, kommunikáció, akár telefonon, akár futárok révén, nem beszélve a döntések meghozásához szükséges időkiesésről, amely egy közös épületben jócskán lerövidülhet.
„Az egyetlen, közös épületben történő elhelyezés a bérlő számára továbbá az üzemeltetési költségek mérséklődését is jelentheti, hiszen az épületnek nem több különálló szervezet eltérő munkarendjét kell kiszolgálnia, hanem az üzemi berendezések az adott munkarendhez igazíthatóak. Ha például a munkavállalók este 6 óra után már nincsenek a munkahelyükön, akkor a klíma és a szellőzés működése, azaz az egész épület energiafelhasználása hatékonyabbá tehető – mondta Lovro Adrienn. A már említett 10 éves irodabérlet esetén, egy bérlő akár több milliárd forintnyi megtakarítást is elérhet a fentiek eredményeként.”

Forrás: ingatlanhirek.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes