Infrarail 2010

A vasúti szektor áprilisban Birminghamben találkozott, ahol a National Exhibition Centre (NEC) adott otthont az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Infrarail vasúti infrastruktúra szakkiállításnak. A Mack Brooks szervezte, kétévente kaput nyitó esemény a szélesebb értelemben vett infrastruktúrával, míg testvérkiállítása, a páratlan években megnyíló Railtex inkább a gördülőállományra fókuszál.

Ahogy az az Infrarail esetében megszokott, a kiállítók széles skálája a háttéripar minden szektorát képviselte. Természetesen nem hiányozhattak a nagyágyúk, köztük a Siemens és az Invensys, mellettük a kisebb standok gazdái gondoskodtak róla, hogy a felhozatal igazán színes legyen, szó szerint is: a LED technológiát használó fényjelzőktől a jól láthatóságot biztosító védőruházaton keresztül a távközlő berendezésekig; egyszóval: mindenki megtalálhatta az érdeklődési körének megfelelő témakört és kiállítót.

Bár a vasúti szektor – együtt a gazdaság egyéb ágaival – még csak kezd kilábalni a válság okozta visszaesésből, a kiállítás hangulata több mint bizakodó volt. Több látogató jelent meg, mint a legutóbbi alkalommal – számuk meghaladta a 4500-at –, a sikeresebbnek mondható 2008-ban; a kiállítók száma 17%-kal haladta meg a két évvel ezelőttit. A régóta ismert nevek mellett örömmel láthattuk a feltörekvő, először megjelenő cégeket, akik friss, új ötletekkel jelentkeztek.
A kiállítást az első napon Ian Sexton, a Network Rail beszerzési igazgatója nyitotta meg. Beszédét követően Jeremy Candfield, a nemrég Magyarországon is vasútszakmai bemutatkozó rendezvényt szervező  Railway Industry Association vezérigazgatója, és Stephen Brooks, a rendezvényt szervező Mack Brooks Exhibitions elnöke méltatta a kiállítás résztvevőit.

Egy nappal később a kiállítás fáradt, de elégedett igazgatója, Michael Wilton nyilatkozott: „Számos kiállítótól hallottam, hogy az már az első nap is sikeres volt számukra. Új kapcsolatokat alakítottak ki, új megrendelőket szereztek.

Számomra is elégedettségre adnak okot az eddig tapasztaltak, mind a kiállítók, mind a látogatók számát tekintve. A látogatók hasznosnak találják az eseményt, a számtalan újonnan bemutatott terméket és szolgáltatást – mind úgy nyilatkoztak, hogy megérte eljönni. A technikai szemináriumok különösen népszerűvé váltak.”

A show részeként tíz cég vállalkozott szemináriumi előadásra, ahol legújabb eredményeiket mutatták be. Köztük Terry Morgan, a Crossrail elnöke által tartott volt az egyik legnagyobb közönséget vonzó, aki a Londont átszelő új vasútvonal építésének előrehaladásáról számolt be. Andy Milner, az  Amey Consulting ügyvezető igazgatója az infrastruktúra karbantartás integrált megközelítéséről beszélt. A Zircon Ltd részéről Brian Hunt és Roy Slide háromdimenziós, a vasúti közlekedés modellezésére alkalmas szoftvert mutattak be. A számítógépes alkalmazás a vasúti forgalom irányítását végzők számára nyújt döntéstámogatást. A Gioconda Ltd. térinformatikai rendszere a vasútvonalak mozdonyvezető által látott képének digitalizálásával a jelzők láthatóságának terén nyújt tervezési támogatást. Az Invensys moduláris jelző- és irányítórendszerének koncepcióját és előnyeit Simon Cooper mutatta be.

Nincs vasúti kiállítás vágány és vágányon járó munkagépek nélkül: a csarnokban a Universal Services Ltd fektetett le két sínpárt, amelynek lehetőségeit a kiállítók ki is használták. A Vortok aljcserélőt, a Colmar kétéltű, közúti-vasúti járműveket mutatott be. Néhány kiállító standján is megtalálható volt vágyánymező, ám ezek többsége földre terített poszter volt. A tájékoztató táblákat gyártó és forgalmazó Stocksigns egy komplett vasútállomás homlokzatát építette fel, a Zircon pedig egy önműködő vágányút-beállítással és jelzőállítással felszerelt modellvasutat állított ki, konfliktusfelismerő szoftvere bemutatásához.

A kiállítás kísérőeseményei közt kiemelt szerepet kapott a Rail Alliance által szervezett Találkozás a megrendelőkkel nevű program, ahol a gyártók és a többek között Hong Kongból, Magyarországról, Törökországból és Lengyelországból érkezett reménybeli vevők személyesen és közvetlenül is eszmét cserélhettek. A résztvevők élénk érdeklődésétől kísérve zajlott a Railway Gazette által szervezett a „Holnap vasútját építjük” konferencia.

Az Infrarail rendezői a kiállítás kapuinak zárása után sem pihennek; már elkezdték a jövő júniusban megnyíló Railtex 2011 szervezését. Az infrastruktúra kiállításról távozóktól is ezzel búcsúztak: Találkozunk 2011. június 14-én, Londonban.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes