Indul a Tarlós-korszak – lefokozzák a BKV-t, új mamutcég születik

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) néven új közlekedési mamutcég létrehozásáról döntött mai ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A BKK feladata lesz Budapest közlekedésének szervezése, irányítása és finanszírozása, valamint a fejlesztések koordinálása. Ez egyben azt is jelenti, hogy több fővárosi vállalatot lefokoznak – a BKV például kizárólag szolgáltató-üzemeltető feladatokat lát majd el. Mfor.hu háttér.

BKV

Elfogadta a budapesti közlekedési intézményrendszer átszervezéséről szóló, Tarlós István főpolgármester által jegyzett előterjesztést és létrehozta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

A BKK az új főnök

A főváros száz százalékos tulajdonában lévő BKK a Fővárosi Önkormányzatnak alárendelve működik majd, így közbülső szintet jelent az önkormányzat és a közlekedési szolgáltatók között. Stratégiai, fejlesztési, irányítási, megrendelői, koordinációs és ellenőrzési feladatokat fog ellátni, hogy hatékonyabbá tegye a főváros közlekedésének rendszerét.

Mint az a főpolgármester által benyújtott előterjesztés mellékletéből kiderül, az átszervezés részeként a BKK több feladatkört is átvesz a budapesti közlekedési szolgáltatóktól és intézményektől. A Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályától például a közlekedés-szervezési és irányítási feladatokat "nyúlja le” – az ügyosztály a jövőben csupán hatósági feladatokat láthat el.

Szolga lesz a BKV-ból

A BKV-tól a közlekedés-szervezéshez, megrendeléshez, forgalomirányításhoz, értékesítéshez, ellenőrzéshez és a kiemelt közlekedésfejlesztési projektek lebonyolításához kapcsolódó feladatokat vállalja át, így a Kocsis István vezette cégnek a jövőben kizárólag a BKK által megrendelt szolgáltatások nyújtása és az infrastruktúra fenntartása lesz a dolga.

Az FKF Zrt.-től a közútkezelés irányításával, megrendelésével és ellenőrzésével, valamint a közúti forgalomirányítással kapcsolatos teendők szállnak át a BKK-re, amely a Parking Kft. és a taxiállomásokat működtető kft. munkáját teljes egészében átveszi majd.

Az átalakítás nyomán a Főpolgármesteri Hivatalban egy szűk létszámú közlekedési szervezet marad, az FKF-ből pedig szervezetileg kiválik a közútfenntartási terület, amely a BKK tulajdonosi felügyelete alá kerül.

A menetrendeket is a BKK írja majd

Az átszervezés azt jelenti, hogy a jövőben a BKK készíti és hajtja végre Budapest közlekedésfejlesztési elképzeléseit, bonyolítja le a nagyprojekteket, tervezi a közlekedési hálózatokat és menetrendeket. Emellett a mamutcég dolgozza ki a tarifakoncepciót, állítja elő és értékesíti a jegyeket és bérleteket, koordinálja a felújítási munkákat és felügyeli a taxiközlekedést – hogy csak néhány konkrét példát említsünk.     
Az üzemszerű működést a tervek szerint 2011 második felében megkezdő  BKK megalapításának költségeit – az ötvenmillió forintos alaptőkét és az induláshoz szükséges 100 millió forintot – a Fővárosi Önkormányzat biztosítja az általános tartalékokból.

24 évesen Budapest élén


A cég élén Tarlós István a 24 éves Vitézy Dávidot látná szívesen. A közgazdász végzettségű Vitézy eddig leginkább a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítójaként és szóvivőjeként szerzett ismertséget, emellett 2007 januárjától 2009 decemberéig a Fidesz delegáltjaként tagja volt a BKV Felügyelő Bizottságának is.

W. B.

forrás: mfor.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes