Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után (VII. rész)

Jákli Zoltán, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese, az ÁAK Zrt. által kezelt 1316 kilométer hosszú úthálózat – ebből autópálya 709 kilométer – baleseti helyzetét értékelte.

Az 1000 kilométer autópályára jutó meghaltak száma 2004-ben még megközelítette a 110-et (az EU átlag akkor 55 volt), amivel az EU 14 tagállamát tekintve holtversenyben a legrosszabbak voltunk, majd 2009-re ez a szám 40-re zuhant (az EU átlag 50).

Az ÁAK által kezelt gyorsforgalmi úthálózaton 2010 I-IX. hónapjában 2515 baleset történt, 275-tel több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Ezzel szemben a személyi sérüléses balesetek száma 304-et tett ki, ami 33-mal mérséklődött (halálos kimenetelű 28-volt, szemben a 2009-es hasonló időszakéval, amikor 26-an vesztették életüket).
A forgalombiztonság növelését célzó intézkedések közül kiemelte a passzív védelem programot, ami részint a szilárd akadályok bevédését, részint az energiaelnyelő berendezések telepítését jelentette, továbbá a fakivágási programot. Kiemelt figyelmet kapott a 2-szer 1 sávos autóutak forgalombiztonságának javítása, különös tekintettel az M2-es autóútra (2010. I-IX. hó 5 halálos, 3 súlyos baleset, némi javulás a korábbi évhez viszonyítva), ahol egyedi forgalombiztonsági intézkedéseket vezettek be. Így például több helyen a kettős záróvonal színes festésével próbálták az ellentétes irányok elválasztását hangsúlyozni. (A fenti jobboldali kép előtte, a baloldali kép a beavatkozás után.)

 

Jákli Zoltán elmondta, hogy kiemelt szerepet kapott az üzemi sávon történt halálos kimenetelű balesetek csökkentése, a láthatóság növelése üzemi sávon munkát végző járműveknél. A baleseti helyzet javulását várják a teherforgalmi előzési korlátozás kiterjesztésétől is.
Az M0-ás déli szektora forgalombiztonságának növelése is figyelmet kapott tevékenységükben, ahol új jelzéseket, világító prizmákat helyeztek el, és kettős rázó záróvonalakat alakítottak ki. A sztrádák mellé helyezett óriásplakát kampányukban elsősorban az utoléréses balesetek számának csökkentésére, és a biztonsági öv használat növelésére fókuszáltak.

 

Az ÁAK műszaki vezérigazgató-helyettese közölte: a rendőrséggel elsősorban a sebességmérésnél, a forgalomeltereléseknél, az üzemi sávos szabálytalanul használók kiszűrésénél, büntetésénél, valamint a baleseti helyszínek gyors felszámolásánál működnek együtt. Hozzátette azt is, hogy a forgalombiztonságot elektronikai rendszerek is támogatják. Megemlítette ezek közül, a változtatható jelzésképű táblákat, a forgalomfigyelő kamerákat, a forgalomirányító központot, és a parkolás irányítási rendszert.

forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes