Hogyan hat a válság a logisztikai iparra?

A prognosztizált, közel 4 százalékos bruttó hazai termék (GDP) csökkenése a logisztikai teljesítmény 8-10 százalékos gyengülését eredményezheti – mondta Nick Murray, a DHL Supply Chain ügyvezető igazgatója a DHL–MLBKT tegnapi szakmai konferenciáján.

A csökkenő külföldi és hazai kereslet miatt a piac tartós lassulásnak néz elébe, az utóbbi tíz év második legnagyobb visszaesése következett be a külkereskedelmi forgalom mindkét irányában. Az import zuhanását részben az magyarázza, hogy jelentős hányadát a kivitelre termelők használják fel, de a gyengülő belső kereslet és az energiahordozók világpiaci árának drasztikus csökkenése is közrejátszott a számok alakulásában. Az export kilátásai egyre borúsabbak, az európai makrogazdasági adatok az importkereslet számottevő mérséklődését vetítik elő. Gecse Gergely, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium tanácsosa elmondta: az országok logisztikai versenyképességét vizsgáló Logistics Performance Indexet (LPI) elsőként a Világbank mérte fel 2007-ben, közel 150 országra kiterjedően. A vámkezelési hatékonyságot, a közlekedési és információtechnológiai infrastruktúrát, a nemzetközi szolgáltatások elérhetőségét és megfizethetőségét, a szállítmányok nyomon követési rendszerét, a logisztikai költségeket és a szállítmányok célba érésének pontosságát vizsgáló mutatószám alapján felállított rangsorban Magyarország a 35. helyen szerepel.

A cikk részletei –>

- vg.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes