Nagy vasúti beruházásokról döntöttek, közben India vonatkövető rendszert tesztel.
Törökország
A török közlekedési miniszter, Binali Yildrimi aláírta a szerződést a konzorciummal, így megkezdődhet az építkezés az Ankara és Izmir közé tervezett nagysebességú vasútvonal első szakaszán. A kétszázötven kilométer per órás sebességre tervezett vonal hossza 624 kilométer.
Oroszország
Az RZD újabb 737 milliárd rubelt tervez a Bajkál-Amuri vasút fejlesztésére költeni, hogy ide irányíthassák át az áruforgalom egy részét a Transszibériai vasútról. Arra a vonalra egyébként a közelmúltban 181 milliárdot költöttek, a személy- és a konténerforgalom fejlesztése céljából.
India
Másfél éven belül az egész országra kiterjeszti valós idejű, műholdas vonatkövető rendszerét az indiai vasút, miután az első tizennyolc vonalon sikeresen zárultak az üzemeltetési kísérletek és a pilot projektek. A rendszer segítségével az utasok valós időben nézhetik majd meg a kívánt vonatok pozícióját akár a mobiltelefonjaikon is.
Kína
Gőzerővel zajlik a Luliang–Rizao vasútvonal építése. Az 1260 kilométer hosszú szénvasút Sankszi tartomány bányáit köti majd össze Sandong kikötővárosával. Az építkezés összköltsége 99,8 milliárd kínai jen. A vasútvonalon évente kétszáz millió tonna áru – főként szén – továbbítását tervezik. A megnyitás 2014-re várható.
Forrás: IHO