Határ menti közlekedésfejlesztés

Tucatnyi terv született a határokon átnyúló regionális közlekedés fejlesztésére, legtöbbjük a pályázat előkészítési szakaszánál tart, s nem reménytelen az európai uniós források elnyerése sem.

Herceghalom, Talent

A legfontosabb projekt a Szeged–Szabadka–Baja vasút, Komárom és Révkomárom szorosabb összekapcsolása és a Miskolc–Kassa gyorsforgalmi út, de Románia és Horvátország határhoz közeli városaival is létrejöhet együttműködés – írja a Világgazdaság.

Nemrég jelentették be például szerb–magyar viszonylatban, hogy a Duna–Körös–Maros–Tisza (DKMT) eurorégiós együttműködés keretében megkezdődik a Szeged–Szabadka–Baja vasútvonal korszerűsítése pályázati anyagának elkészítése. A cél, hogy az EU nyilvánítsa ezt a vonalat a transzeurópai vasúti hálózat részévé. A projekt összköltsége mintegy 388 ezer euró – tájékozttta a lapot Csókási Eszter, a DKMT fejlesztési ügynökség igazgatója.

Románia felé a Szeged–Temesvár vasútról hamarosan aláírhatják a támogatási szerződést, a megvalósíthatósági tanulmány projektzárása pedig 2011 októberére készülhet el. A Debrecen–Nagyvárad vonal újraépítése a kétoldali támogatás ellenére is várat magára. Egy egyszerűsített tanulmány már évekkel ezelőtt elkészült, az idén pedig a megvalósíthatósági terv pályázatát is benyújtották, ám végül nem kaptak támogatást a fejlesztéshez – mondta el megkeresésünkre Piros László, a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Észak-alföldi Regionális Közlekedésszervezési Irodájának vezetője.

Forrás: magyarkozlekedes.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes