Hatékony átalakítás egyezményes stratégiai alapon a közlekedésben

A Nemzeti Közlekedési Stratégia gyakorlati alkalmazása, megvalósítása a forráslehetőségeket alapvetően meghatározó uniós költségvetési ciklusokhoz illeszkedve 2014-ben kezdődhet meg – mutatott rá Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár a Volán Egyesülés taggyűlésén 2011. június 2-án, Budapesten.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint a hatékony és maradandó átalakítás a közlekedésben is csak szilárd, egyezményes stratégiai alapokon képzelhető el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ezért februárban megbízást adott a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak a négy alágazati stratégiát egységesítő, összegző Nemzeti Közlekedési Stratégia elkészítésére – fejtette ki Schváb Zoltán

Az összehangolt stratégia iránti igényen túl a koncepcióalkotást az is szükségessé teszi, hogy az Európai Unióban a magyar elnökség hathatós közreműködésével már készül a következő évtized közlekedéspolitikáját meghatározó Fehér Könyv. Súlyos érv a távlatos tervek megújítása mellett, hogy az alapdokumentumok szintjén is meg kell jeleníteni a hazai és nemzetközi közlekedéspolitika vasútközpontú fordulatát. Magyarországnak továbbá érdemben kell reagálnia az Unió TEN-T hálózati politikájában várható változásra. A közösségi törekvéseknek megfelelően a közlekedési rendszerek átszervezésének központjában is az energetikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontoknak kell állniuk – hangoztatta a helyettes államtitkár.

A Nemzeti Közlekedési Stratégia a jelenlegi ütemezés szerint a tematika és módszertan kidolgozása és egyeztetése, a helyzetfeltárás után 2013 tavaszára készülhet el három ütemre, nagytávra (2041), hosszútávra (2027) és középtávra (2020). Az uniós költségvetési ciklusokhoz illeszkedve így gyakorlati alkalmazása, megvalósítása 2014-ben kezdődhet meg.

A következő két-három év feladatait a kormányzati munka két alapvetése, az Új Széchenyi Terv és a Széll Kálmán Terv határozza meg. A Közlekedés Operatív Programban és a Regionális Operatív Programokban 2013-ig összesen közel 650 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési és közösségi közlekedési fejlesztésekre, felújításokra. A buszközlekedésben tervezett az e-ticket elektronikus jegyrendszer bevezetése, a vasúttal közös pályaudvarok létesítése vidéki nagyvárosokban, korszerű utastájékoztatási megoldások meghonosítása.

Schváb Zoltán beszédében aláhúzta: a megkezdett munkákban számít a Volán Egyesülés és tagvállalatai támogatására, együttműködésére, az eddigi kiegyensúlyozott partneri kapcsolat megőrzésére. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Volán Egyesüléssel a személyszállító társaságok működését, gazdálkodását, szabályozási környezetét érintő főbb kérdések mindegyikében egyeztet, kompromisszumra törekszik.

Forrás: integratorforum.hu

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes