Hat végzetes hiba a LEAN bevezetése kapcsán (3.rész)

Eldöntöttük, hogy lean-gondolkodók leszünk és így is irányítjuk a vállalatot! Szuper! Mit szól ehhez a VÁLLALAT, mit szólnak hozzá az ALKALMAZOTTAK?

Az emberek többsége nem rajong a változásokért, ez tény. A lean pedig általában rengeteg újdonságot hoz a vállalat életébe, új folyamatok, új előírások születnek. A változással szembeni ellenállásokat – ami alapjában véve teljesen normális reakciónak számít a munkavállalók esetében is – nem olyan egyszerű leküzdeni.

Ki felelős azért, hogy ezek a gátak leomoljanak egy vállalat szervezetében? Elsősorban a vezetés, a menedzsment. Nekik kell példaként elöl járni, irányítani, támogatni, coach-ként tevékenykedni. Vagyis a vezetést kell először érdekeltté és elkötelezetté tenni, hogy aztán képviselni tudják ezt az új szemléletet a dolgozók irányába is.

A felső vezetésnek innentől kezdve buldog módjára kell kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni…….. az alkalmazottakkal. Ha ezt nem teszik, szempillantás alatt kútba dőlhetnek a tervek.
Gondoljunk csak bele, milyen fontos számunkra is az ELSŐ BENYOMÁS. Amit először élünk át, először látunk, hallunk, érzékelünk, hosszú távra meghatározza hozzáállásunkat az adott dologgal kapcsolatban. Tehát nagyon fontos, hogy az adott vezetés hogy indít, hogyan, mit és milyen gyakran kommunikál a dolgozók irányába. Beszéljünk a lean-ről a havi, heti és napi meetingeken is. Építsünk fel egy rendszert az emberek fejében, oktassuk, képezzük őket folyamatosan!

Vigyázat, ne várjunk eredményt és lelkes örömtáncot pár nap alatt. Az új információk, melyek a dolgozók fülébe jutnak természetesen szelektálódnak és nem is kicsit…. Tehát beszéljünk róla folyamatosan, újra és újra, tájékoztassuk munkatársainkat arról, hogy az ő munkájukat milyen mértékben könnyítheti meg a lean módszerek alkalmazása. Első hallásra mindenkinek idegen lesz, ez biztos, másodszorra már nem, de harmadjára is beszéljünk róla, hiszen ekkor már jó esélyünk van arra, hogy az „elméleti anyagot” mélyre ültessük a dolgozók tudatába.

Fontos: Ne arra törekedjünk, hogy meggyőzzük az embereket, sokkal inkább azzal foglalkozzunk, hogyan tudjuk elérni náluk, hogy ők maguk jöjjenek rá a rendszer kiválóságára és nélkülözhetetlenségére.

A cikk részletei ->

- leancenter.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes