Hajóinkat formáljuk a Dunához, ne fordítva

A jövőnemzedékek országgyűlési biztosa Duna-állásfoglalása (http://jno. hu/hu/?&menu=allasfog&doc=afjno-30-2011) szerint a folyóval kapcsolatos döntésekben lehetőleg vegyen részt az összes érintett szakma; vegyük figyelembe a Duna összes ökológiai szolgáltatását; továbbá ha választanunk kell több ökológiai szolgáltatás közül, a megújulót használjuk inkább, és kerüljük a visszafordíthatatlan változásokat.

 

Úgy látszik azonban, hogy a magyar vízgazdálkodási, illetve hajózási szakma a Duna felhasználásáról csupán saját szempontjai alapján, az ivóvízzel, természetvédelemmel, mezőgazdasággal, turizmussal kapcsolatos szakmai véleményeket figyelmen kívül hagyva, maga szeretne dönteni. Szalma Botond (a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnöke – a szerk.) pedig egyenesen más szakmák nevében nyilvánítja ki, hogy a vízlépcsők építése az ő érdekük. Erről azonban elsősorban e szakmák képviselőit kellene megkérdezni.

Az összes társadalmi költséget és hasznot, benne az egészséges környezet szempontjait is tekintve a hajózás a közúti, sőt a vasúti közlekedéssel is versenyképes lehet. Nem gondolom azonban, hogy emiatt olyan medret kellene kialakítani, amely egész évben az összes mélymerülésű hajó számára biztosítja a közlekedési lehetőségeket. Ilyen feltételeket sziklás gázlói miatt Németország és Ausztria sem kínál. Magyarország most formálja a következő évtizedek dunai flottáját és közlekedéspolitikáját – lehetőségünk lenne arra, hogy hajóinkat alakítsuk a folyómederhez, ne pedig fordítva. A Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosának Irodája egy korábbi állásfoglalásában (http://jno. hu/hu/?&menu=allasfog&doc=afjno-536-2010) bebizonyította, hogy nemzetközi kötelezettségeink nem kényszerítenek minket a jelenleginél szigorúbb hajózási feltételek biztosítására; ezt Brüsszelben sohasem fogják számon kérni rajtunk. A hatályos magyar szabályok a kötelező nemzetközi szabályokon felül terveznek olyan költséges mederátalakításokat, amelyek még jó ideig nagyobbrészt külföldi hajósoknak fognak hasznot hajtani.

A cikk részletei->

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes