GYSEV Cargo: fordítókorong Európa szívében

Márta Gábor értékesítési és marketing igazgatót kérdeztük a GYSEV Cargo megalakulásának első évfordulóján.

Bő egy éve alakult meg a GYSEV Cargo. Milyen célokat tűztek ki 2011 elején és mit sikerült megvalósítani a célok közül?

Furcsa helyzetben van a GYSEV Cargo. Attól függetlenül, hogy egy évvel ezelőtt új arculatot, új logót kaptunk, tevékenységünk valójában töretlen folytatása a GYSEV korábbi áruszállító üzletágának. A GYSEV Cargo létrejötte egy kötelezettségvállalásnak köszönhető, amit a tulajdonos magyar és osztrák állam tett 2008-ban.

A MÁV Cargo privatizációjakor az európai uniós versenyjogi vizsgálatnak volt egy olyan konklúziója, hogy az ügyletben a GYSEV nem vehet részt az osztrák államvasút konzorciumi partnereként. A versenyhivatali vizsgálat értelmében a tulajdonosok azonban más kötelezettségeket is felvállaltak. A GYSEV-nek el kellett adnia a részesedését több olyan cégben, ahol a Rail Cargo Austriával, a MÁV Cargóval vagy ezek leányvállalataival voltunk közös tulajdonosok. Ilyen volt például a BILK, a Hungarokombi, a Hungária Intermodal és az Intercontainer Austria.

A kötelezettségvállalás harmadik pontja a GYSEV Zrt. Árufuvarozási Üzletágának önálló leányvállalatba – a GYSEV Cargo Zrt-be – történő kiszervezése volt.

Összességében elmondható, hogy a GYSEV Cargo létrejötte csak formai változást jelent. Cégünk első éve tehát egyenes folytatása volt az azt megelőző 140 évnek. Megváltozott a logó, megváltoztak az emailcímeink, de ugyanazt a tevékenységet folytatjuk ugyanazokkal a partnerekkel, ugyanazokban az irodákban, mint korábban.

Nem minden üzleti folyamatunk került az új cégbe; az informatikát, a kommunikációt és a humánerőforrás szervezését az anyavállalattól vásároljuk szerződésben rögzített feltételek mellett. Az ügyfeleink azonban a visszajelzések szerint nem sok mindent érzékeltek a változásokból.

A GYSEV-csoport kezelésében lévő vasúthálózat tavaly új vonalakkal bővült. Ez sem jelentett változást a társaság belföldi árufuvarozói tevékenységében?

A vonalak 2011. októberi átvétele első lépésben tisztán infrastruktúra-projekt volt, a pályák üzemeltetését és pályavasúti alkalmazottakat vett át a GYSEV. Második lépésben a menetrendváltástól, tehát decembertől a személyvonatokat is az anyavállalatunk üzemelteti.

A harmadik lépés az lesz, hogy az új vonalakon új áruszállítási forgalmakat valósítunk meg, a tervezési munka már több hónapja zajlik. Az érintett vonalakon más vasútvállalatok, nagyrészt az RCH végzett eddig teherszállítást; de nem célunk, hogy az ő forgalmaikat szerezzük meg. Úgy gondoljuk, hogy a piacon a legfőbb versenytársunk a közút, onnan kell az árut vasútra terelni.

A Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely tengelyen hosszabb távú stratégiánk van. Ez egy tradicionális észak-déli kereskedelmi útvonal része, napjainkban is egy meghatározó korridor, sajnos elsősorban közúton. A nagyjából párhuzamos 86-os főúton –az autópályákat leszámítva – országos szinten a legnagyobb a kamionforgalom. Elsősorban az adriai kikötők és Észak-Olaszország, valamint Lengyelország közötti kereskedelemről van szó.

További részletek >

Forrás: IHO

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes