Gyorsít az új metró – 65 km/órás sebességgel futott a Metropolis

Első alkalommal futott saját „lábán”, azaz kísérő jármű nélkül az új METROPOLIS metrószerelvény a budapesti 2-es metróvonal alagútjában, a BKV és az Alstom szakemberei által most megkezdett, úgynevezett komfort tesztek során.

A kétlépcsős komfort tesztek keretében a szakemberek az új metrókocsik horizontális és vertikális elmozdulásait vizsgálják, vagyis azt, hogy az új szerelvény nem rángat-e menet közben oldalirányban a síneken, különböző sebességszintek mellett. Mivel az új metrószerelvény ma éjjel haladt végig először a 2-es metróvonalon úgy, hogy saját hajtásrendszerét használta, a szakemberek fokozatosan, körönként 10 km/órás léptékekben emelték a szerelvény sebességét addig, amíg el nem érték a tesztekre engedélyezett legnagyobb, 65 km/órás sebességet.
Az első komfort teszten az új budapesti metró sikerrel vizsgázott, a szakemberek nem mértek a megengedettnél nagyobb oldalirányú elmozdulásokat. Ennek eredményeként, a most megszokottnál lényegesen nagyobb fedélzeti komfortban utazhatnak majd a budapestiek a várhatóan decemberben forgalomba álló új METROPOLIS metrószerelvényeken, amelyeknek ráadásul gyorsulása és lassulása is teljesen egyenletes, „rángatás mentes”.
A szeptemberben és októberben elvégzett és még folyamatban lévő tűzoltópróbákat követően, újabb jelentős állomáshoz érkezett az a tesztsorozat, amelynek keretében a BKV és az Alstom szakemberei alapos vizsgálatnak vetik alá az új budapesti metrószerelvény prototípusát és felkészítik azt a 2-es metróvonalon való biztonságos üzemre.

További részletek->

- orientpress.hu -

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Rólunk | Médiaajánlat | ÁFF | Lapszemle feliratkozás | RSS
Powered by WordPress | Designed by: All Premium Themes Online. | Thanks to Top Bank Free Premium WordPress Themes, wordpress themes 2012 and Premium Themes